Jaunumi

Uzņēmējdarbībā biežāk pieļautās kļūdas, to atpazīšana un risinājumu meklēšana, kā arī diskusija par sadarbības veicināšanu starp uzņēmējiem un pašvaldību, bija tīklošanās pasākuma galvenās sarunu tēmas.
14.oktobrī Bauskas Kultūras centrā notika ceturtais pasākums ciklā „Uzņēmēju Kodols”.
Uzņēmumu stratēģiskais un vadības konsultants Jānis Kļaviņš dalījās pieredzē, kas veidojusies, konsultējot dažādu nozaru un lieluma uzņēmējus. Tika izskatītas aktuālākās tēmas, kas ietekmē gan liela, gan maza uzņēmuma darbību un efektīvu attīstību, kā arī diskutēts par uzņēmējdarbības un pašvaldības sinerģiju novadu reformas kontekstā.
Lai iepazītos, gūtu jaunu pieredzi un piedalītos viedokļu apmaiņā, vienviet bija ieradušies 20 Bauskas, Iecavas, Vecumnieku un Rundāles novada uzņēmēji un pašvaldību pārstāvji.
Maldīgie pieņēmumi un iespējamie risinājumi
Pasākuma moderators J.Kļaviņš minēja, ka savā praksē regulāri ir saskāries ar maldīgiem pieņēmumiem un uzņēmēju apgalvojumiem, kas balstīti uz individuāliem un subjektīviem priekšstatiem par biznesa veidošanu un attīstību. Tālab, apkopojot iegūtās atziņas un novērojumus, viņš ir fiksējis vairākas biežāk sastopamākās uzņēmēju kļūdas, ar kuru sekām sastopas teju ikviens biznesa pārstāvis.
„Ja man būtu nauda”, „Mans zīmols”, „Pircējs negrib maksāt manu cenu”, „Ārzemju tirgos lielākas iespējas”, „Visizdevīgāk pārdot savā interneta veikalā” – šie un virkne citu apgalvojumu izpelnījās klausītāju pārdomas un iesaistīja uzņēmējus savstarpējā diskusijā, nereti papildinot un oponējot lektoram, daloties ar savu individuālo pieredzi.
SIA „Kaļķa māja Baltic” īpašnieks, jaunais uzņēmējs Sandris Beķeris iesaistījās diskusijā par uzņēmuma ārējiem un iekšējiem ekonomiskajiem modeļiem, diskutējot par piedāvājuma un pieprasījuma modeli, patērētāju uzvedību, cenām un ražošanas faktoriem. Gunita Kugrēna, SIA „Poļa Nams” īpašniece dalījās ar pieredzi par sava uzņēmuma, kura ražošanas apjomi ir nelieli, grūto un izaicinājumiem pilno ceļu, iekarojot Latvijas tirgu un norādīja uz lielajiem veikalu tīkliem, kuru politika nav vērsta uz sadarbībau ar mazajiem tirgotājiem.
Diskutē par sadarbības veidiem
Diskusijā par sadarbības veidošanu ar pašvaldību, uzņēmēji norādīja uz trīs svarīgākajām jomām, kurās vēlas saņemt pretimnākšanu no pašvaldības: sakārtota infrastruktūra, atbalsts jaunajiem uzņēmējiem, informatīvais un konsultatīvais atbalsts.
Vecumnieku novada uzņēmējs, AS „Agaris Latvia” īpašnieks Renārs Skudra norādīja, ka veiksmīga biznesa attīstībai ir jārada labvēlīga un attīstīta infrastruktūra- dzīvojamais fonds, skola, bērnudārzs, ceļš.
Kopīgi tika apspriesta citu pašvaldību pieredze uzņēmējdarbības atbalstā. Biznesa pārstāvji norādīja, ka trūkst vienviet apkopotas informācijas, kas varētu būt aktuāla uzņēmējiem- pieejamie pašvaldības granti un finansējuma programmas, ES fondu finansējums u.t.t. Rundāles novada Uzņēmējdarbības un kompetenču attīstības centra vadītāja Santa Švāģere minēja, ka šādu jautājumu risināšana un konsultāciju sniegšana ir ikdienas darbs. Daudzi uzņēmēji šo pakalpojumu labprāt izmanto. Arī uzņēmēji atzina, ka pēc novadu apvienošanas šāda struktūrvienība noteikti būs nepieciešama.
Diskusiju gaitā tika spriests par jauno uzņēmēju iespējām novadā. S.Beķeris atzina, ka, uzsākot biznesu, saskārās ar atbilstošu telpu trūkumu Bauskā un izteica ierosinājumu pašvaldībai domāt par iespējamo risinājumu. Ilze Tijone, Bauskas novada pašvaldības Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja pastāstīja, ka šāda iecere ir un pašreiz tiek domāts par tās iespējamo realizāciju jaunizveidotajā Bauskas Industriālā parka teritorijā.
Uzņēmēju atsauksmes pēc pasākuma
SIA „Gusto” īpašnieces Andra Katkeviča un Līga Elmane: „ Pasākums bija vērtīgs. Uzņēmēju biežāk pieļauto kļūdu izklāsts un risinājumu piedāvājums lika aizdomāties par to, ko vajadzētu mainīt vai varētu ieviest savā uzņēmumā.”
SIA „Emmy” īpašnieks Edgars Kozlovskis: „Pasākuma laikā guvu atziņu, ka lielākoties darām visu pareizi, bet ir arī viela pārdomām. Ir nianses, ko līdz šim neesam ņēmuši vērā, bet kurām jāpievērš lielāka uzmanība.”
Pasākuma prezentācijas materiāls (PDF)
Uzņēmēju kodols #5
Jau 28.oktobrī uzņēmēji tiek aicināti apmeklēt tīklošanās pasākuma turpinājumu, kura ietvaros uzņēmumu stratēģiskais un vadības konsultants Jānis Kļaviņš iztirzās šobrīd aktuālu tēmu- „Uzņēmējdarbība un mārketings krīzes laikā”.
Uzņēmēji daudzās nozarēs ļoti sāpīgi izjūt pandēmijas otrā viļņa izraisīto ekonomikas satricinājumu. Ir skaidrs, ka kaut kas ir jāmaina, taču steigā grūti saprast - kas tieši?
Šajā seminārā runāsim par:
- Kas ir krīze? - Pazīmes strauji mainīgai uzņēmējdarbības videi;
- Ko man tagad darīt? - Krīzes menedžments īstermiņā;
- Kas ir mainījies? - Krīzes izraisīto uzņēmējdarbības vides pārmaiņu novērtējums;
- Kurp mēs ejam? - Uzņēmuma un mārketinga mērķi krīzes laikā;
- Kā mums tur nokļūt? - Mārketinga rīki un to apsvērumi;
- Diskusija par uzņēmēju un pašvaldības ilgtspējīgas sadarbības modeļa izveidi.
Aicinām uzņēmējus līdz 2020.gada 27.oktobrim pieteikties, zvanot uz tālruni 6579519, 29176675, rakstot uz e-pastu: uznemejdarbiba@bauska.lv vai aizpildot pieteikuma anketu elektroniski.
Ņemot vērā valstī noteiktos drošības pasākumus Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, vietu skaits ir ierobežots. Dalība pasākumā ir bez maksas.
Uzmanību! Gadījumā, ja 28.oktobrī valstī noteiktā epidemioloģiskā situācija liegs organizēt pasākumu klātienē, tas tiks organizēts tiešsaitē. Šajā gadījumā visi dalībnieki tiks informēti individuāli.
Bauskas novada pašvaldība informē, ka, novada atpazīstamības veicināšanai un sabiedrības informēšanas nolūkos, pasākuma laikā var tikt fotografēts vai filmēts. Iegūtie materiāli var tikt publicēti pašvaldības interneta vietnē un sociālajos tīklos. Papildu informāciju par personas datu apstrādi skatīt www.bauska.lv sadaļā „Privātuma politika”.
Papildu informācija:
Inga Pinne
Sabiedrisko attiecību speciāliste
T. 6579519, 29176675
inga.pinne@bauska.lv