Pirmdiena, 27. Septembris, 2021. Ādolfs, Ilgonis

Sazinies ar mums

63922238

Notiek ielāde ...

Marts


30.03.2021.

CFLA aprīlī aicina uz semināru ciklu „Labā prakse ES fondu projektu īstenošanā”

Piektdien, 9. aprīlī, notiks pirmais tiešsaistes seminārs vairāku pasākumu ciklā, kur Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) pulcētie jomas speciālisti dalīsies ar labo praksi Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta izmantošanā.

Attēlā redzama CFLA direktores Anitas Krūmiņas fotogrāfija (sieviete ar blondiem matiem), bet labajā pusē citēts viņas teksts par semināru norises kārtību.

CFLA pasākumu cikla programma ar aprakstu, kurā datumā kas notiek.

Seminārus CFLA organizē sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, Finanšu ministriju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Labklājības ministriju, Iepirkumu uzraudzības biroju un Valsts darba inspekciju. Diskusijās par pašvaldību iecerēm stāstīs Daugavpils, Jelgavas, Kuldīgas un Limbažu pašvaldību pārstāvji.

Semināri notiks tiešsaistē un tiem sekot varēs CFLA mājaslapā un Facebook kontā:

  • 9. aprīlī 11.00 – 13.00 ES fondu projekti: aktualitātes, novērojumi, ieteikumi;
  • 16. aprīlī 11.00 – 13.30 Iepirkumi un līgumi ES fondu projektu īstenošanā;
  • 23. aprīlī 11.00 – 13.30 ES fondi: ko sola un nesīs nākotne?

Lai sazinātos par semināru norisi, lūdzam reģistrēt savu dalību semināros šeit.
Tāpat, aizpildot reģistrācijas formu, ir iespējams uzdot jautājumus, uz kuriem vēlaties dzirdēt atbildes semināros.

Pasākuma programma ŠEIT.

 

 

Semināri ir bez maksas.

Informācijas avots: Centrālās finanšu un līgumu aģentūras


29.03.2021.

Aicina uz tiešsaistes pasākumu DIH kā MVU digitālās transformācijas veicinātājs

Informatīvs plakāts, kurā tekstuālā veidā izvietota informācija par tiešsaites pasākumu. Lieliem burtiem izcelts uzraksts Uzņēmumu transformācija. Tāpat te minēts pasākuma norises datums, galcēnās tēmas, kā arī organizatoru logo.

Elektronikas un datorzinātņu institūts organizē tiešsaistes pasākumu 15. aprīlī uzņēmumiem, īpaši mazajiem un vidējiem, kuri strādā ražojošajās nozarē – „DIH kā MVU digitālās transformācijas veicinātājs” DIH-World Community Days ietvaros.  Virtuālās tikšanās laikā ar Eiropas un Latvijas ekspertiem, uzņēmējiem būs iespēja saņemt apkopotu informāciju par industrijas 4.0 attīstības un ietekmes tendencēm, Digitālās inovācijas centra atbalsta mehānismiem – finansējums, pieredzes stāsti, konkurentspējas celšana un citi temati. 

Uzņēmējdarbības vide kļūst piesātinātāka, tāpēc nepieciešamība pēc ātruma jeb digitalizācijas iesaistes tiecas pieaugt. „Eiropas līmenī Digitālās inovācijas centrs ir serviss uzņēmumiem, lai palīdzētu biznesam augt arvien straujāk un parādītu, ka ir iespējams saimniekot viedāk, proti, efektīvāk un ilgtspējīgāk, “ stāsta EDI direktors M.Greitāns. Digitālās transformācijas procesā īpaši nozīmīgi ir mazie un vidējie uzņēmēji, it īpaši ražojošajās nozarēs, jo tie ir viens no būtiskākajiem dzinējspēkiem jebkurā ekonomikā viscaur Eiropā.  

15. aprīļa pasākumā no plkst. 10:00 līdz 13:00 tiksies gan augsta līmeņa zinātnieki, gan pieredzējuši uzņēmēji, piemēram, pārstāvji no „FundingBox”, zinātņu doktori no Elektronikas un datorzinātņu institūta un citi. Ikviens no runātājiem dalīsies ar savām zināšanām un pieredzi, uzstājoties ar prezentāciju. Stāsti būs praktiski un ikdienā noderīgi, lai uzņēmējiem būtu skaidri iezīmētas atbalsta iespējas un potenciālie finansējuma iegūšanas avoti, kā arī izpratne par industrijas 4.0 nozīmi šodienas uzņēmējdarbībā. Pasākuma noslēgumā ir plānota paneļdiskusija, kur noskaidrosim, kādi ir „Uzņēmuma izaugsmes ABC”. Ekspertu klātesamība ļaus interesantiem brīvi uzdot savus jautājumus, lai nepastarpināti noskaidrotu sev būtisko. 

Dalība pasākumā ir bez maksas un aicināts reģistrēties ir ikviens uzņēmējs, kuram ir interese attīstīties.

Plašāk informācija par dienas kārtību ŠEIT.
Reģistrācija: https://ej.uz/MVU_transformacija 

Iniciatīvas ideja: DIH-WORLD 

Pasākuma rīkotāji: Elektronikas un datorzinātņu institūts

Pasākums top sadarbībā ar: H2020 projekta „DIH-World – Accelerating deployment and matureness of DIHs for the benefit of Digitisation of European SMEs”

 

Dr. Kaspars Ozols | Direktora vietnieks attīstības jautājumos
EDI - Elektronikas un datorzinātņu institūts


23.03.2021.

Aicina piedalīties tiešsaistes lekcijā „Dzimumu līdztiesība: izaicinājumi un ieguvumi darba devējiem”

Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fonda informatīvo kampaņu dažādības veicināšanai „Atvērtība ir vērtība” aicina 2021.gada 26.martā, plkst.13.00 apmeklēt tiešaistes lekciju „Dzimumu līdztiesība: izaicinājumi un ieguvumi darba devējiem”.

INformatīvs plakāts par pasākuma norisi. Attēlā redzams lektores Maritas Zitmanes portrets. Tekstuāli atspoguļots norises datums un laiks, kā arī attēloti organizatoru un atbalstītāju zīmoli.

Lekciju vadīs Latvijas Universitātes asociētā profesore, dzimtes studiju pētniece un „Atvērtība ir vērtība” vēstnese Marita Zitmane.

Lekcijas laikā tiks apskatītas šādas tēmas:

  • Kāda ir situācija dzimumu līdztiesības jomā Latvijas darba tirgū?
  • Kāpēc 21. gadsimtā joprojām ir jārunā par dzimumu līdztiesību?
  • Kādi ir būtiskākie izaicinājumi, ar ko saskaras darba devēji, nodarbinātie un sabiedrība kopumā? Kā tos pārvarēt?
  • Ko varam mācīties no labās prakses piemēriem?


Reģistrēties lekcijai iespējams šeithttps://ej.uz/lddk_lidztiesiba

Tiešsaistes Zoom saite tiks nosūtīta pēc reģistrācijas.

 

Ineta Jasmane
Latvijas Darba devēju konfederācija
Semināru un apmācību koordinatore


22.03.2021.

Valsts atbalsts uzņēmumiem – turpmāk līdz pat 100 000 eiro mēnesī

Attēlā auduma maiss ar uzrakstu eiro un grafiska bulta, kas vērsta uz augšuLai palīdzētu pārvarēt Covid-19 izraisītās grūtības, krīzes skartajiem uzņēmumiem ir pieejams valsts atbalsts apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai. Tam kopumā no valsts budžeta atvēlēti 310,8 miljoni eiro, un atbalstam var pieteikties par laiku no 2020. gada 1. novembra līdz 2021. gada 31. maijam.

Uzņēmēji visā Latvijā jau ir izmantojuši šo iespēju saņemt apgrozāmo līdzekļu grantu. Izmaksām novirzīti jau vairāk nekā 90 miljoni eiro, un izmaksu apjoms ik dienu turpina augt. Programmu izstrādājusi Ekonomikas ministrija, bet izmaksas administrē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Kurš var pieteikties grantam?

Laika posmā no š.g. janvāra līdz maijam ikmēneša grantam var pieteikties uzņēmumi, kuru apgrozījuma kritums attiecīgajā mēnesī atbilst vienam no četriem VID mājaslapā izlasāmajiem kritērijiem. Turpat pieejama arī paplašināta informācija par nosacījumiem, kā arī pieteikšanās kārtība.

Uzņēmējiem jāņem vērā, ka apgrozījuma krituma aprēķinā netiek ņemts vērā saņemtā atbalsta apmērs. Taču tas neatceļ nodokļu nomaksas un grāmatvedības kārtošanas prasības, kā arī šo atbalstu nedrīkst apvienot ar citu valsts atbalstu.

Atbalsta apmērs ir 60% no uzņēmuma bruto darba algas kopsummas, par kuru samaksāti darba algas nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk kā 100 000 eiro mēnesī, un ne vairāk kā 1 800 000 eiro kopā saistītu personu grupai.

Kā pieteikties grantam?

Pieteikšanās procedūra ir pavisam vienkārša – jāaizpilda iesnieguma forma VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Atbalstam var pieteikties līdz 2021.gada 15. jūnijam, un to var izlietot no atbalsta piešķiršanas brīža, bet ne vēlāk kā līdz 2021. gada 31. jūlijam.

Uzņēmumam jāapliecina un jānorāda apgrozījuma kritums atbilstoši kādam no kritērijiem un tas, ka saņemtais atbalsts tiks izlietots triju mēnešu laikā no iesnieguma iesniegšanas brīža, taču ne vēlāk kā līdz 2021. gada 31. jūlijam.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar VID konsultantiem, kas labprāt palīdzēs ar pieteikumu aizpildīšanu. Vairāk informācijas par pieteikšanos grantam VID mājaslapā.

Atbalsta iespējas Covid-19 grūtību pārvarēšanai

Ņemot vērā epidemiologu izvērtējumu par pieaugošiem Covid-19 infekcijas izplatības riskiem, Latvijā ir noteikti stingri veselības drošības pasākumi. Vienlaikus ir izstrādāti arī vairāki īstermiņa un ilgtermiņa atbalsta risinājumi gan strādājošajiem, gan uzņēmējiem. Apkopojumu par atbalsta iespējām atradīsiet Finanšu ministrijas mājaslapā.

Informācijas avots: Finanšu ministrija

 


11.03.2021.

LTRK Zemgales Biznesa diena „Kā efektīvāk izmantot dažādus resursus sava biznesa attīstībai”

Attēlā informācija par Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras gaidāmo pasākumu Biznesa diena Zemgalē. Attēlotas četras fotogrāfijas ar galvenajiem pasākuma runātājiem, kā arī informācija par pasākuma norises vietu un laiku.

2020.gads ir bijis interesants un izaicinošs. Gads, kas nesis kardinālas izmaiņas, dažiem iezīmēja ne tikai izmaiņas biznesa vadīšanā un attīstībā, bet arī paātrināja pāreju uz jaunu, savādāku darbības modeli.

Ko gaidīt no 2021.gada? Finanšu pieejamība, darbinieku motivācija, aktuālās, bet strauji mainīgās tehnoloģijas – kā šos resursus izmantot efektīvi, lai veicinātu biznesa attīstību?

Par šiem un citiem saistītiem jautājumiem runāsim 17.martā Zemgales Biznesa dienā „Kā efektīvāk izmantot dažādus resursus sava biznesa attīstībai?”

Dienas kārtība:

12:50 – 13:00 Pieslēgšanās Zoom platformai
13:00 – 13:10  Zemgales Biznesa dienas atklāšana.
LTRK Zemgales padomes priekšsēdētājs Imants Kanaška
13:10 – 13:25  LTRK aktualitātes.
LTRK valdes loceklis Jānis Lielpēteris
13:25 – 13:50 Uzņēmuma izaugsme bez aizdevumiem un kredītsaistībām.
Factris Latvija izpilddirektors Kaspars Barons
13:50 – 14:15 Kā veicināt digitālo tranformāciju MVU segmentā.
Digitālā Inovāciju centra projekta vadītāja Ilze Raudiņa
14:15 – 14:40 2021.gada TRENDI vadītājiem - kas ir svarīgs savā un komandas attīstībā.
Koučinga un biznesa iemaņu trenere „Metacoach” mācību centrā Laila Snidzāne

Zemgales Biznesa diena norisināsies „Zoom" platformā. Pasākumā piedalīties aicināts ikviens Latvijas uzņēmējs!

Pirms pasākuma reģistrētie dalībnieki  e-pastā saņems informāciju par pieslēgumu.

Dalība bezmaksas un tikai ar iepriekšēju reģistrāciju. 
Reģistrācija: https://ej.uz/Zemgales_Biznesa_diena03

*Apmeklējot pasākumu, Jūs piekrītat savu bilžu un video publicēšanai LTRK mājas lapā un sociālajos tīklos.

Rezervē laiku savā kalendārā un tiekamies tiešsaistē!

Seko līdzi aktualitātēm - https://www.chamber.lv/lv/events/2021/03/6146/event/5163

 

Baiba Nolberga
Zemgales reģiona Jelgavas nodaļas vadītāja 


11.03.2021.

ALTUM programmas 2021.gadā pieejamas gan biznesa attīstības projektiem,
gan Covid-19 ietekmes pārvarēšanai

 

Attēlā redzams Attīstības finanšu institūcijas Altum logo un uzraksts - atbalsta programmas 2021. gadā

 

Pilni 12 mēneši ir aizvadīti Covid-19 zīmē un varētu šķist, ka šajā periodā uzņēmēju prātus nodarbinājušas tikai vīrusa pārvarēšanas problēmas.

Nenoliedzami, ikvienu uzņēmēju vienā vai citā veidā ir ietekmējusi šī pandēmija, un veselas nozares ir skartas īpaši smagi un turpina cīnīties par atgūšanos.Vienlaikus Attīstības finanšu institūcijas ALTUM atbalsta programmu dati rāda, ka aizvadītajā gadā uzņēmēji bijuši īpaši aktīvi arī jaunu attīstības projektu īstenošanā.

Par iespējām, ko gan uzņēmējdarbības attīšanai, gan vīrusa pandēmijas ietekmes pārvarēšanai 2021.gadā piedāvā ALTUM, stāsta Zemgales reģiona vadītāja Mārīte Lazdiņa:

 

Dzīve noris arī ārpus Covid-19

ALTUM aktīvi turpina nodrošināt visas ikdienas atbalsta programmas dažādām uzņēmēju vajadzībām.  Tas ir finansējums biznesa uzsācējiem, mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai un energoefektivitātes uzlabošanai, lauksaimniecības zemes iegādei un citām lauksaimnieku vajadzībām, kā arī sociālā biznesa attīstīšanai. Neraugoties uz vīrusa pandēmiju, novērojām lielu pieprasījumu tieši pēc šiem ikdienas risinājumiem. Pagājušajā gadā audzis uzņēmēju pieprasījums gan MVU izaugsmes aizdevumu un lauksaimniecības zemes iegādes aizdevumu programmās, gan programmā mazajiem aizdevumiem lauku teritorijās, kur piešķirtā finansējuma apjoms salīdzinot ar 2019.gadu audzis par vairāk nekā 80%. Īpaši izceļams arī Zemes fonds,  kura darbības apjoms pērn audzis par 72% salīdzinot ar gadu iepriekš. 

Vēršu uzmanību, ka visas ALTUM programmas paredzētas dzīvotspējīgiem uzņēmumiem, kuriem nepietiekama nodrošinājuma, paša līdzdalības, pieredzes vai citu objektīvu iemeslu dēļ finansējums nav pieejams komercbankās. Piemēram, atbalsts biznesa uzsācējiem. Tā kā privātajā sektorā cilvēkiem ar nelielu biznesa pieredzi vai vispār bez šādas pieredzes ir ierobežotas iespējas aizņemties līdzekļus biznesa idejas īstenošanai,  ALTUM nodrošina īpašas programmas tiem, kas sper pirmos soļus biznesā vai kuri biznesā darbojas salīdzinoši neilgu laiku un kuriem tāpēc nav pietiekamas kredītvēstures, kas ļautu komercbankai lemt par līdzekļu aizdošanu. Šeit minama gan Starta programma ar aizdevumu līdz 150 tūkstošiem eiro, gan mikrokredīti līdz 25 tūkstošiem eiro, tāpat arī īpašā atbalsta programma uzņēmējiem, kas darbojas ārpus lielajām pilsētām, proti, mazie aizdevumi lauku teritorijās, kur maksimālais aizdevuma apjoms ir 100 tūkstoši eiro un kurai var pieteikties pat vēl pirms uzņēmuma dibināšanas. 

Aktīvi kreditējam arī lauksaimniecības zemes iegādei. Nereti ir situācijas, kad lauksaimniekam parādās iespēja izpirkt iepriekš nomātu zemi, tomēr banka nevar izsniegt finansējumu, jo zemniekam pietrūkst nodrošinājuma. Šādos brīžos noder ALTUM zemes kreditēšanas programma, kas ļauj iegādāties zemi arī bez papildu nodrošinājuma ar atmaksas termiņu līdz 30 gadiem. Virkne programmu pieejamas arī privātpersonām mājokļa pieejamībai un māju siltināšanai. Kopš šā gada pavasara lauksaimniecības zemes programmā maksimālais vienam aizņēmējam pieejamais aizdevumu kopējais apjoms palielināts līdz 1 miljonam eiro līdzšinējo 430 tūkstošu vietā.

Pēdējais brīdis domāt par apgrozāmajiem līdzekļiem

Tuvojas lauku darbu aktīvā sezona, tāpēc ir pēdējais brīdis domāt par apgrozāmajiem līdzekļiem lauksaimniecības darbiem. Marta beigas faktiski ir pēdējais brīdis, kad jāzina, cik un ko sēs, par cik un kur pirks nepieciešamos augu aizsardzības līdzekļus, minerālmēslus,  sēklu vai citas lauku darbiem būtiskas lietas. Līdzšinējā pieredze liecina, ka apgrozāmie līdzekļi, it īpaši pavasarī, lauksaimniekiem nepieciešami teju vienmēr. Jo īpaši aktuāli tas ir, ja aizvadītajā gadā ienākumi nav bijuši tik labi kā cerēts.

Vīrusa ietekmes pārvarēšanas programmas pieejamas dažādām vajadzībām

Uzņēmēji arī šogad var pieteikties ALTUM programmām, kas palīdz pārvarēt Covid-19 pandēmijas izraisītās grūtības un līdzšinējā aktivitāte to izmatošanā ir ievērojama - līdz šim krīzes instrumentus uzņēmēji izmantojuši par finansējuma summu vairāk nekā 250 miljonu eiro apjomā. Atkarībā no individuālām vajadzībām uzņēmumi neatkarīgi no nozares var izmantot sešas ALTUM piedāvātās krīzes programmas  – garantijas banku kredītu brīvdienām, garantijas banku aizdevumiem lielajiem komersantiem, ALTUM aizdevumus apgrozāmajiem līdzekļiem, ALTUM  sindicētos (kopā ar banku) aizdevumus vidējiem un lielajiem komersantiem, eksporta kredītu garantijas arī uz ES valstīm visiem komersantiem neatkarīgi no lieluma, kā arī kapitāla fonda finansējumu.  Visas ALTUM programmas krīzes skartiem uzņēmējiem neatkarīgi no nozares. Programmas paredzētas uzņēmumiem, kuri var pierādīt Covid-19 ietekmi un kuri nav finanšu grūtībās.

Kā pietiekties ALTUM finansējumam?

No ALTUM skatu punkta jaunas investīcijas un biznesa attīstība vīrusa dēļ nav apstājusies – biznesa aktivitāte turpinās ar pilnu jaudu. Aicinām savlaicīgi apzināt sava uzņēmuma vajadzības un sazināties ar ALTUM, ko šobrīd ērti un ātri var izdarīt attālināti, tiešsaistē nodrošinām arī detalizētas konsultācijas.

 

  • Informācija par visām ALTUM programmām: www.altum.lv
  • Dokumentu iesniegšana:  klientu portālā mans.altum.lv
  • Konsultācijas par Covid-19 programmām: t.26655309,  e-pasts: info@altum.lv

 

Kontakti saziņai un konsultācijām:
e- pasts: zemgale@altum.lv
Tālr. Nr. 67774292; 67774283

 


10.03.2021.

„Atvērtās dienas laukos” būs arī šogad – no 10. līdz 13. jūnijam

Attēlā redzami zīmējumi, kas raksturo lauku dzīvi- dzirnavas, koki, sēta, zemnieks, ķerra, dārzeņi un augļi. Centrā uzraksts- Atvērtās dienas laukos.

„Atvērtās dienas laukos" (ADL) ir Latvijas lauku apceļošanas un iepazīšanas pasākums ar mērķi popularizēt laukus - laukos audzētus, ražotus, gatavotus produktus, pakalpojumus, kā arī ieinteresēt iedzīvotājus iepazīt lauku dzīvi, nobaudīt lauku labumus, atrast saimniecības, no kurām iegādāties laukos audzētus un ražotus produktus, kā arī atpūsties un izbaudīt aktivitātes un sajūtas, ko var piedzīvot laukos.

Aicinām ikvienu lauku tūrisma uzņēmēju pievienoties šim pasākumam: naktsmītnes, amatnieki, pirtnieki, pārtikas ražotāji, biškopji, stādu audzētāji, lielās lauku saimniecības, pilis un muižas, atrakciju parki, lauku krodziņi un restorāni, dabas takas un daudzi citi.

Mēs aicinām Jūs pieteikt savu dalību, aizpildot elektronisku PIETEIKUMA ANKETU. Pieteikšanās līdz 19. martam.

Pasākumu organizē LLTA „ Lauku ceļotājs" un  Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Šis pasākums ir mārketinga aktivitāte, lai mudinātu tūristus iepazīt mūsu pašu - Latvijas laukus. Lai piedalītos ADL, ikviens lauku tūrisma uzņēmējs izstrādā šī pasākuma īpašo piedāvājumu, kas šajās dienās pie jums saimniecībā var ietvert īpašas ekskursijas, draudzīgas atlaides, degustācijas, ražošanas procesa izzināšanu, jautras izdarības un spēles, izzinošas aktivitātes, amatu demonstrēšanu, radošās darbnīcas, tehnikas demonstrēšanu, iespēju iegūt suvenīrus un dāvaniņas u.c. aktivitātes, kas padarītu viesiem ciemošanos pie jums interesantāku vai izdevīgāku, nekā tas ir ikdienā.

Iedvesmai varat aplūkot 2020. gada ADL dalībnieku piedāvājumus: https://www.celotajs.lv/lv/conf/0820-ADL/dalibnieki

Uzņēmējiem dalība pasākumā ir bez maksas, taču dalībniekiem jāapņemas veikt sava piedāvājuma un kopējā pasākuma reklamēšanu. Tiks izvērtēta piedāvājumu atbilstība pasākuma formātam.

Kāds būs atbalsts no „Lauku ceļotāja" un LIAA?

  • Mārketinga aktivitātes. Tāpat kā iepriekšējos gados - tiks veidota pasākuma mājas lapa un veidota mārketinga kampaņa - šogad, pateicoties sadarbībai ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), tā plānota ievērojami lielāka.
  • Praktiskas apmācības; paredzētās tēmas - sanitārās prasības un drošība (PVD), prasības saistībā ar Covid-19 (iesp., SPKC), mārketings (PR aģentūra), saskarsme ar apmeklētājiem. Apmācības plānotas attālināti un uzņēmējiem būs bez maksas. Uzņēmēji aicināti ierosināt sev interesējošās un aktuālās tēmas apmācībām.
  • Vadlīnijas un ieteikumi viesu uzņemšanai.

Ja jums ir kādi jautājumi par akcijas norisi vai piedāvājuma veidošanu, lūdzam sazināties ar Annu, e-pasts: anna@celotajs.lv

 

Informācijas avots: Celotajs.lv


08.03.2021.

Covid-19 krīzes skartos uzņēmējus un strādājošos aicina izmantot valsts atbalsta mehānismus
kā nodokļu jomā, tā ienākumu kompensēšanai un uzņēmuma atbalstam


Plašāka informācija pieejama atbalsta sniedzēju mājaslapās:

 

 

Finanšu ministrijas infografika, kurā atspoguļota informācija par valsts iestādēm, kuras atbalsta uzņēmējus nodokļu jomā, ienākumu kompensēšanai un atbalsta saņemšanai Covid-19 krīzes laikā.


05.03.2021.

No 5. marta grants apgrozāmajiem līdzekļiem būs pieejams būtiski plašākam komersantu lokam

Ekonomikas ministrija ir saņēmusi Eiropas Komisijas saskaņojumu par š.g. sākumā (28. janvārī, 4. februārī un 18. februārī) valdības apstiprinātajiem grozījumiem atbalsta programmā granta (dāvinājuma) saņemšanai apgrozāmajiem līdzekļiem Covid-19 skartajiem uzņēmumiem. Līdz ar to Valsts ieņēmumu dienests š.g. 5. martā uzsāks pieteikumu pieņemšanu atbalsta saņemšanai pēc precizētajiem kritērijiem, t.i. atbalsts būs pieejams būtiski plašākam komersantu lokam.

Attēlā atspoguļota tekstuāla informācija ar svarīgākajiem faktiem apgrozāmo līdzekļu Granta saņemšanai.

„Turpinoties ieilgušajam Covid-19 ekonomikās krīzes periodam un sekojot situācijai vīrusa ierobežojošo pasākumu skartajās un tieši ietekmētajās nozarēs, apgrozāmo līdzekļu programmu esam vairākkārt uzlabojuši un pielāgojuši, lai atbalsts sasniedz mērķi – palīdzēt uzņēmējiem šajā sarežģītajā periodā saglabāt darba vietas un noturēt darbiniekus, pārziemot” šo krīzes periodu un arī pēc krīzes turpināt savu saimniecisko darbību.

Izprotot uzņēmēju vajadzības un nepieciešamības, atbalstu uzņēmēji var saņemt par katru mēnesi, kā arī  ir pagarināts atbalsta saņemšanas periods, dubultots atbalsta apmērs un palielināts programmas kopējais finansējums. Pēdējie saskaņotie grozījumi ļaus būtiski paplašināt arī potenciālo atbalsta saņēmēju loku, lai atbalstu saņemti visi Covid-19 krīzē skartie uzņēmēji apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai,” norāda ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Apgrozāmo līdzekļu grants tiek piešķirts Covid-19 krīzes skartiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai, lai pārvarētu Covid-19 infekcijas otro izplatīšanās vilni.

Līdz ar precizētajiem kritērijiem, no š.g. janvāra līdz maijam ikmēneša grantam (dāvinājumam) apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai varēs pieteikties uzņēmumi, kuru apgrozījuma kritums attiecīgajā mēnesī atbilst vienam no šādiem kritērijiem:

  • atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā, un kuram atbalsta perioda mēnesī apgrozījums ir krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada vai 2020.gada attiecīgajā mēnesī;
  • reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu maksātājs pēc 2020. gada 1. janvāra un kuram atbalsta perioda mēnesī apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā;
  • uzsācis saimniecisko darbību pēc 2019. gada 1.janvāra un kuram atbalsta perioda mēnesī apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā;
  • atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities vismaz par 30%, salīdzinot ar 2019. gada atbilstošo kalendāra mēnesi, un kura apgrozījums kopš 2020. gada 1. aprīļa vismaz trīs mēnešus ir pārsniedzis 10% no 2019. gada atbilstošā kalendārā mēneša apgrozījuma.

Ja uzņēmums iepriekš – šā gada janvārī un februārī - nekvalificējās atbalsta saņemšanai, bet pēc precizētajiem kritērijiem tas var kvalificēties, uzņēmums var iesniegt iesniegumu atbalsta saņemšanai arī par š.g. janvāri un februāri (iesniegums jāiesniedz par katru mēnesi atsevišķi, apliecinot apgrozījuma kritumu attiecīgajā mēnesī).

Būtiski atgādināt, ka apgrozījuma krituma aprēķinā netiek ņemts vērā saņemtā atbalsta apmērs. Vienlaikus jānorāda, ka tas neatceļ nodokļu nomaksas un grāmatvedības kārtošanas prasības.

Lai noteiktu, vai uzņēmums ir faktiski uzsācis saimniecisko darbību pēc 2019. gada 1. janvāra, Valsts ieņēmumu dienests vērtēs, vai attiecīgajā gada pārskatā atspoguļojas pasākumu kopums, kas identificē, ka uzņēmums plāno uzsākt saimniecisko darbību, piemēram, noslēgti darba līgumi, telpu nomas līgumi u.tml. Minētā pieeja nozīmē, ka uzņēmums var būt reģistrēts arī agrāk, piemēram, 2017. gadā, bet pēc 2019. gada bijusi faktiskā saimnieciskā darbība.

Atbalsta apmērs ik mēnesi, sākot no 2021. gada 1. janvāra līdz 31. maijam, būs 60 % no uzņēmuma bruto darba algas kopsummas (tai skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), par kuru samaksāti darba algas nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk kā 100 000 eiro mēnesī, un ne vairāk kā 1 800 000 eiro mēnesī kopā saistītu personu grupai. 

Komersanti grantam (dāvinājumam) apgrozāmajiem līdzekļiem var pieteikties katru mēnesi līdz 2021. gada 31. maijam, iesniedzot iesniegumus Valsts ieņēmumu dienesta (VID) EDS vēlākais līdz 15. jūnijam un iesniedzot pieteikumu par katru mēnesi atsevišķi. Atbalstu komersanti varēs izlietot no atbalsta piešķiršanas brīža, bet ne vēlāk kā 2021. gada 31. jūlijam.

Kritērijus un kārtību granta piešķiršanai Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai nosaka Ministru kabineta 10.11.2020 noteikumi Nr.676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai".  Atbalsta programmas kopējais finansējums ir 310,8 miljoni EUR.

Līdz šā gada 2. martam pēc 6022 iesniegumiem VID izmaksājis grantus kopumā 56 milj. eiro apmērā.

Kopš 2020. gada pavasara Ekonomikas ministrija uzņēmēju atbalstam ir izstrādājusi vairāk kā 20 īpašas atbalsta programmas Covid-19 seku mazināšanai. Papildu informācija par šobrīd aktuālajām atbalsta programmām pieejama Ekonomikas ministrijas tīmekļa vietnē.

 

Ekonomikas ministrijas

Sabiedrisko attiecību nodaļa

prese@em.gov.lv

 


02.03.2021.

LTRK aicina uzņēmējus pieteikties dalībai Iespēju festivālā „Uzņēmēju dienas Zemgalē 2021”

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar Jelgavas pilsētu aicina Zemgales un visas Latvijas uzņēmējus pieteikties dalībai LTRK Iespēju festivālā „Uzņēmēju dienas Zemgalē 2021”, kas virtuālā formātā norisināsies 22.-23. aprīlī speciāli izveidotā komunikācijas platformā un tiešsaistē no studijas Jelgavā.

Attēlā Jelgavas pils un tekstuāla informācija par Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras organizēto pasākumu - Uzņēmēju dienas 2021, tiešsaitē, 22. un 23.aprīlī.

Ikgadējais vērienīgais LTRK Iespēju festivāls „Uzņēmēju dienas Zemgalē 2021” turpinās Kurzemē aprīļa sākumā iesākto četru virtuālo reģionālo pasākumu ciklu, kas pavasarī ar divu nedēļu intervālu sniegs ieskatu par Latvijas uzņēmējdarbības vidē aktuālo. Pasākuma ietvaros norisināsies virtuāla izstāde, tiešraides biznesa forums, dalībnieku vebināri, starptautiskā tīklošanās, kā arī reģiona profesionālo izglītības iestāžu virtuālās atvērto durvju dienas.

Virtuālā izstāde jau tradicionāli vienkopus pulcēs vairāk nekā 100 uzņēmēju no Zemgales un visas Latvijas.  Tā norisināsies speciāli pasākumam veidotā interaktīvā tīklošanās platformā, kur dalībniekiem būs iespēja izveidot savus profilus, ievietojot informāciju par uzņēmumu, pievienojot galeriju, video materiālus un dokumentus lejupielādei. Tāpat tā būs iespēja tiešsaistē komunicēt ar apmeklētājiem un plānot savu tikšanās kalendāru.

Jau ierasti viens no pasākuma galvenajiem notikumiem ir biznesa forums, kurā šogad tiešsaistē uzņēmēji un eksperti diskutēs par tādām aktualitātēm kā zaļā pilsēta un dzīvesveids, kā arī tālāk attīstot Kurzemes pasākumā iesākto tēmu, kas saistīta ar uzņēmumu ilgtspēju. Foruma norisi tiešraidē varēs vērot pasākuma platformā, sociālajos tīklos un portālā Tvnet.

Virtuālais formāts pasākuma dalībniekiem sniedz dažādas papildu priekšrocības. Viena no tām ir iespēja pašiem veidot pasākuma saturu, prezentējot sev aktuālo tēmu, savu uzņēmumu un tā piedāvājumu dalībnieku vebināros. Tie norisināsies pēc iepriekš izveidotas un izziņotas programmas, nodrošinot tiešsaistes apmeklētāju iepriekšēju reģistrāciju.

Kā viena no lielākajām attālinātā formāta priekšrocībām ir iespēja veidot starptautiskos kontaktus, tādēļ interesentiem, kam aktuāla starptautiskā tīklošanās, LTRK Iespēju festivāla „Uzņēmēju dienas Zemgalē 2021” ietvaros piedāvājam organizēt virtuālās tikšanās ar Ukrainas uzņēmumiem. Esam izveidojuši sadarbību ar Ukrainas partneriem, lai organizētu B2B virtuālās tikšanās dalībnieka izvēlētā komunikācijas platformā.

Piedaloties pasākumā, iegūsiet jaunus potenciālo klientu un sadarbības partneru kontaktus, uzzināsiet par aktualitātēm uzņēmējdarbības vidē, varēsiet tiešsaistē komunicēt ar apmeklētājiem un citiem dalībniekiem, veidot savu saturu un prezentēt uzņēmumu. Neapšaubāmi tā ir iespēja izmantot mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības un sasniegt pasauli, neizejot no sava biroja.

Atgādinām, ka „Uzņēmēju dienas Zemgalē 2021” ir viens no četriem virtuālajiem pasākumiem, tādēļ aicinām uzņēmējus izmantot īpašo piedāvājumu līdz 21.03.21. un pieteikties dalībai visos četros reģionos, bet maksāt tikai par trim!

Plašāka informācija par LTRK Iespēju festivāliem „Uzņēmēju dienas 2021” pasākuma mājaslapā www.uznemejudienas.lv.

Ienāc, atklāj, iepazīsti!  

 

Ilze Brice
Valdes padomniece reģionālajos jautājumos
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera

 


01.03.2021.

LIAA Jelgavas biznesa inkubators uzsāk jaunu dalībnieku uzņemšanu

Attēlā redzama ķieģeļu siena un vienradža galva. Attēlā publicēta informācija par jaunu dalībnieku uzņemšanu Jelgavas biznesa inkubatorā

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Jelgavas biznesa inkubators no 1. līdz 22.martam uzsāk jaunu dalībnieku uzņemšanu:

PIRMSINKUBĀCIJA - fiziskām personām, biznesa ideju autoriem, kuru uzņēmējdarbība ir idejas līmenī vai ir uzsākta produktu/pakalpojumu testēšana.

INKUBĀCIJA - uzņēmumiem, kas nav vecāki par 3 gadiem. Biznesa ideju autoriem, kuri jau ir izstrādājuši prototipu vai uzsākuši pārdošanu/pakalpojuma sniegšanu.

Piesakies konsultācijai, rakstot uz jelgava@liaa.gov.lv

Visa informācija par pieteikšanos : https://ej.uz/wfpu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatori sniedz atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai fiziskām personām un jaundibinātiem komersantiem. Tas ir Eiropas Savienības un Latvijas valsts kopīgi veidots projekts tiek īstenots kopš 2016. gada. Visā Latvijā darbojas 13 reģionālie biznesa inkubatori un Radošo industriju inkubators Rīgā, kurš specializēts sniegt atbalstu radošo industriju uzņēmumiem.

 

Informācijas avots: Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra