Ceturtdiena, 28. Oktobris, 2021. Antoņina, Ninona, Ņina, Oksana

Sazinies ar mums

63922238

Notiek ielāde ...

Janvāris


28.01.2021.

NVA aicina darba devējus pieteikties pasākuma „Apmācība pie darba devēja” īstenošanai

Darba devējiem tā ir iespēja ar NVA atbalstu atrast un sagatavot savam uzņēmumam vajadzīgos darbiniekus, organizējot bezdarbnieku apmācību darba vidē. Savukārt NVA reģistrētajiem bezdarbniekiem tā ir iespēja iegūt darba iemaņas un profesionālo kvalifikāciju, kas atbilst pirmā, otrā vai trešā profesionālās kvalifikācijas līmeņa profesionālajai kompetencei. Praktisko apmācību neorganizē nekvalificētos un mazkvalificētos darbos.

Pasākuma „Apmācība pie darba devēja” īstenošanai var pieteikties komersanti, pašnodarbinātās personas, kā arī biedrības vai nodibinājumi, izņemot politiskās partijas, ārstniecības iestādes un izglītības iestādes. Darba devējam bezdarbnieka praktiskai apmācībai un nodarbinātībai ir jāpiedāvā no jauna izveidota darba vieta vai darba vietai jābūt vakantai vismaz četrus mēnešus pirms praktiskās apmācības uzsākšanas.  Pieteikumus vajadzīgā darbinieka praktiskai apmācīšanai pieņem visas NVA filiālēs.

Lai darba devējs būtu pārliecināts par izvēlēto kandidātu atbilstību uzņēmuma vajadzībām, viņš piedalās bezdarbnieku atlasē un izvēlas piemērotākos kandidātus. Pirms praktiskās apmācības uzsākšanas darba devējam ar bezdarbnieku ir jānoslēdz darba līgums. Savukārt pēc praktiskās apmācības pabeigšanas darba devējam darba tiesiskās attiecības ar apmācīto darbinieku jāturpina vismaz trīs mēnešus.

NVA nodrošina ikmēneša darba algas dotāciju darba vadītājam - 10 eiro par katru bezdarbnieka praktiskās apmācības dienu. Viens darba vadītājs var vadīt darbu ne vairāk kā diviem bezdarbniekiem.

NVA apmaksā izdevumus par normatīvajos aktos paredzēto obligāto veselības pārbaudi bezdarbniekam (līdz 30 eiro), piešķir vienreizēju dotāciju normatīvajos aktos paredzētajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem (līdz 100 eiro), kā arī vienreizēju dotāciju darba vietas pielāgošanai bezdarbniekam ar invaliditāti (līdz 1000 eiro).

Uzzini vairāk ŠEIT

Informācijas avots: Nodarbinātības valsts aģentūra


26.01.2021.

Atbalsts algu subsīdijai nepilna laika darbiniekiem


Uzņēmēji, kas ārkārtējās situācijas laikā – no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam (bet ne ilgāk par termiņu, kurā ir spēkā epidemioloģiskās situācijas dēļ noteiktie saimnieciskās darbības ierobežojumi),– piedzīvo ieņēmumu kritumu, var vērsties VID un saņemt atbalstu algu subsīdijai saviem darbiniekiem, kas strādā nepilnu darba laiku. Savukārt darba devējam ir pienākums izmaksāt darbiniekam starpību starp saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru.


Būtiski: iesniegumos, kas iesniegti pēc 15. marta, būs nepieciešams pamatot, ka ieņēmumu kritums ir saistīts ar Covid-19 dēļ noteiktajiem saimnieciskās darbības ierobežojumiem.


Kuri uzņēmumi var saņemt atbalstu algu subsīdijai:

Lūgt algu subsīdiju saviem darbiniekiem, kas ārkārtējās situācijas laikā strādā nepilnu darba laiku, var jebkurš uzņēmums, kura ieņēmumi no saimnieciskās darbības mēnesī, par kuru tiek lūgts atbalsts, salīdzinot ar tā vidējiem ieņēmumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, ir samazinājušies vismaz par 20 %. Ja kādā no šiem mēnešiem uzņēmums faktiski nav darbojies un ieņēmumu nav bijis, šis mēnesis vidējo ieņēmumu aprēķinā nav jāiekļauj.

Cik lielu subsīdiju darbinieks var saņemt:

  • 50 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par laiku no šī gada 1. augusta līdz 31. oktobrim, bet ne vairāk par 500 eiro par pilnu mēnesi;
  • Darba devējam ir pienākums saviem darbiniekiem piemaksāt starpību starp algas subsīdiju un darba samaksas apmēru, ko darba devējs aprēķinājis izmaksai darbiniekiem.

Kā pieteikties algu subsīdijām:

  • Par saviem darbiniekiem pieteikumu iesniedz darba devējs, aizpildot iesnieguma formu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Iesnieguma forma EDS būs pieejama no 1.decembra.
  • Atbalstam par novembri var pieteikties līdz 15. decembrim, par decembri – līdz 15. janvārim, un par janvāri –līdz 15. februārim, par februāri līdz 15.martam, par martu līdz 15.aprīlim, par aprīli līdz 15.maijam , par maiju līdz 15 jūnijam, par jūniju līdz 15.jūlijam.
  • Pirms iesnieguma iesniegšanas darba devējam jāiesniedz arī darba devēja ziņojums par VSAOI no darba ņēmēju darba ienākumiem, IIN un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu pārskata mēnesī, kā arī PVN mēneša deklarāciju, ja tāda vēl nav iesniegta un ir jāiesniedz.
  • Pieteikumā darba devējam jānorāda informācija par uzņēmumu, tā ienākumu samazinājumu, par darbiniekiem. Darba devējam arī jāapliecina, ka darbinieks nav darba nespējā, ar darbinieku netiks pārtrauktas darba attiecības laikā, par kuru piešķirts atbalsts, kā arī vienu mēnesi pēc šī laikposma, savukārt atbalstu nesaņemot, šī darba attiecības tiktu pārtrauktas.
  • Pēc lēmuma par atbalsta piešķiršanu, VID piecu darbdienu laikā to pārskaitīs uz iesniegumā norādīto darbinieka kontu, kas atvērts Latvijā, un VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) informēs darba devēju. Savukārt darba devējs pats informē savus darbiniekus par atbalsta saņemšanu.

Kad atbalstu algas subsīdijai nepiešķir:

  • Ja darba devējs nav iesniedzis VID visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas. Šim nosacījumam izņēmums ir uzņēmumi, kas ir VID Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki.
  • no 16. marta – ja darba devējs nav iesniedzis pamatojumu, ka ieņēmumu kritumu izraisījuši Covid-19 dēļ noteiktie saimnieciskās darbības ierobežojumi, vai ja VID, izvērtējot darba devēja iesniegumu, konstatē, ka ieņēmumu samazinājums nav saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem
  • ja darba devējam lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process
  • darba devēja padomes locekļiem
  • darbiniekam par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts
  • darba devējam, kura personāls iznomāts citam uzņēmumam
  • ja darba devējs ir valsts vai pašvaldības budžeta iestāde, kā arī valsts vai pašvaldības kontrolēts komersants
  • ja darbinieks pieņemts darbā pēc 2020. gada 1. novembra


Informācijas avots: Valsts ieņēmumu dienests


19.01.2021.

Informācija par ALTUM atbalstu Covid-19 krīzes skartiem uzņēmumiem!

Ir jautājumi? Sazinies ar ALTUM ekspertiem:

Tālr.: 2 665 5309
e-pasts: info@altum.lv

Darba laiks 
P-P: 9:00 - 18:00

www.altum.lv/


18.01.2021.

LTRK Zemgales Biznesa diena „Finanšu un nodokļu labirintu prasmīga pārvaldība”

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Zemgales reģiona nodaļa sadarbībā ar Swedbank organizē Zemgales Biznesa dienu.

Zemgales Biznesa diena „Finanšu un nodokļu labirintu prasmīga pārvaldība”

  • 12:50– 13:00   Pieslēgšanās Zoom platformai
  • 13:00– 13:10   Zemgales Biznesa dienas atklāšana. LTRK Zemgales padomes priekšsēdētājs Imants Kanaška
  • 13:10– 13:35 Atbalsts uzņēmējdarbībai gan Covid-19 krīzes seku mazināšanai, gan arī Atbalsts eksportējošiem uzņēmumiem. LTRK Valdes loceklis Jānis Lielpēteris
  • 13:35– 14:00   Altum atbalsts krīzes pārvarēšanai un attīstībai. Vai pieejams visiem? Finanšu institūcijas Altum valdes loceklis, Altum valdes loceklis Jēkabs Krieviņš
  • 14:00– 14:25   Nodokļu plānošana uzņēmumā - faktors, kas ietekmē uzņēmuma veiktspēju, SIA Numeri valdes locekle Lilita Beķere
  • 14:25– 14:50   Veselīgi personīgo finanšu stūrakmeņi, AS Swedbank Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons

Zemgales Biznesa diena norisināsies „Zoom" platformā. Dalība bezmaksas un tikai ar iepriekšēju reģistrāciju. 

Reģistrācija: https://ej.uz/ZemgalesBD_28012021

 

*Apmeklējot pasākumu, Jūs piekrītat savu bilžu un video publicēšanai LTRK mājas lapā un sociālajos tīklos.
Plašāka informācija: www.chamber.lv 

 

 


15.01.2021.

Izsludina atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 10.kārtu
ar projekta iesniegšanas laiku līdz 2021.gada 8.februārim

Biedrība „Bauskas rajona lauku partnerība” izsludina atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 10.kārtu Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam apakšpasākuma 19.2. „Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju” aktivitātē “Vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvas”.

 

Termiņš, kad tiks uzsākta projektu iesnieguma pieņemšana 

Projektu iesniegumu pieņemšana notiks no 2021.gada 8.janvāra līdz 2021.gada 8.februārim

 Sludinājuma kopsumma

 10. kārtā pieejamais publiskais finansējums 1.1.rīcībai “Atbalsts uzņēmējdarbības attīstībai un ražošanai” ir 250 000,00 EUR

Projektu īstenošanas termiņš 

1. Ja tiek veikta būvniecība, teritorijas labiekārtošana – divi gadi no Lauku atbalsta dienesta lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
2. Pārējiem projektiem - viens gads no Lauku atbalsta dienesta lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.

 Projektu iesniegumu iesniegšana veidi 

Elektroniski iesniedzot Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS) https://eps.lad.gov.lv (jābūt EPS lietotājam, vismaz vienu dienu pirms projekta iesniegšanas noslēdzot par to līgumu ar Zemkopības ministrijas Lauku atbalsta dienestu).



Maksimālā attiecināmo izmaksu summa konkursa 10.kārtā ir 50 000 eiro, ar atbalsta intensitāti 70%.

Vairāk informācija: ŠEIT.


 

 

 

 

 

 

 


13.01.2021.

Atbalsts komersantiem par dīkstāvē esošiem un daļēji nodarbinātiem darbiniekiem būs pieejams tik ilgi,
cik ilgi tiks ierobežota saimnieciskā darbība

Ministru kabineta un Krīzes vadības padomes kopsēdē 12. janvārī apstiprināti grozījumi dīkstāves atbalsta un daļēji nodarbināto algas subsīdijas atbalsta programmu noteikumos, pagarinot to darbības termiņu līdz brīdim, kamēr spēkā būs valdības noteiktie ierobežojumi saimnieciskai darbībai, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību. Tāpat MK lēma paaugstināt minimālo dīkstāves atbalsta apmēru līdz 500 EUR.

Attiecīgi komersantiem līdz š.g. 15. janvārim jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā pieteikumi atbalsta saņemšanai par dīkstāvē esošiem un daļēji nodarbinātiem darbiniekiem decembrī; līdz 15. februārim – par janvāri utt. Tādos pašos termiņos pieteikums dīkstāves atbalsta saņemšanai jāiesniedz arī pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem.

Tāpat abu atbalsta programmu MK noteikumi papildināti ar normām, ka iesniegumos par martu un tālākajiem mēnešiem darba devējiem, pašnodarbinātām personām vai patentmaksātājiem būs jānorāda arī pamatojums par ieņēmumu samazinājuma saistību ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas ierobežošanai. Atgādinām, ka atbalstam par dīkstāvi ir tiesīgi pieteikties darba devēji, pašnodarbinātas personas un patentmaksātāji, kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības par konkrēto atbalsta mēnesi, salīdzinot ar mēneša vidējiem ieņēmumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kuros uzņēmums faktiski darbojies, ir samazinājušies ne mazāk kā par 20 %.

Vienlaikus MK atbalstīja, ka no šā gada 1.janvāra tiek palielināts minimālais dīkstāves atbalsta apmērs līdz 500 EUR visām mērķa grupām – gan uzņēmumu darbiniekiem, gan pašnodarbinātām personām, gan patentmaksātājiem.

Vienlaikus ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs aicina pārskatīt arī šo atbalsta programmu kritērijus, lai atvieglotu un paplašinātu atbalsta saņēmēju loku. Tas padarītu atbalstu pieejamāku arī tiem uzņēmumiem, kas līdz šim atbalstam nekvalificējās nepietiekama ieņēmumu krituma dēļ. Jāņem vērā, ka daļai uzņēmumu kopš pavasara joprojām nav iespējams darboties ar pilnu jaudu, ir jāpielāgojas vai uz ārkārtējās situācijas laiku pat bija jāaptur saimnieciskā darbība.

„Atbalsta pasākumiem šajā Covid-19 krīzes periodā ir jābūt vēl efektīvākiem un pieejamākiem, tāpēc esam gandarīti, ka Ministru kabinets atbalstīja mūsu priekšlikumus gan pagarināt atbalsta programmu termiņu, gan paaugstināt minimālo dīkstāves atbalsta apmēru līdz 500 EUR, kas ļaus krīzē cietušajiem uzņēmumiem un to darbiniekiem saņemt lielāku atbalstu. Tāpat esam sagatavojuši priekšlikumus atvieglot dīkstāves atbalsta un darba algas subsīdijas  saņemšanas kritērijus, lai sniegtu atbalstu visiem, kuri valdības noteikto pasākumu dēļ šobrīd nevar strādāt un saņemt atalgojumu,” norāda ekonomikas ministrs.

Ekonomikas ministrs ir sagatavojis priekšlikumus programmu paplašināšanai, ar kuriem iepazīstinās finanšu ministra vadītās darba grupas uzņēmējdarbības un nodarbinātības atbalstam dalībniekus.

Kopš pavasara Ekonomikas ministrija uzņēmēju atbalstam ir izstrādājusi vairāk kā 20 īpašas atbalsta programmas Covid-19 seku mazināšanai, šobrīd aktuāli ir 15 atbalsta instrumenti. Papildu informācija par šobrīd aktuālajām atbalsta programmām pieejama Ekonomikas ministrijas tīmekļa vietnē.

 

Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa


13.01.2021.

Grantu apgrozāmajiem līdzekļiem komersanti varēs saņemt katru mēnesi līdz maija beigām

Ministru kabineta un Krīzes vadības padomes kopsēdē 12. janvārī apstiprināti grozījumi apgrozāmo līdzekļu granta atbalsta programmā, būtiski paplašinot komersantiem pieejamo atbalstu – grants komersantiem būs pieejams katru mēnesi līdz maija beigām. Grozījumi stāsies spēkā pēc to saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.

„Epidemioloģiskā situācija Latvijā šobrīd neuzrāda pozitīvas tendences, aizliegumi Covid-19 vīrusa ierobežošanai  joprojām turpinās. Tas negatīvi ietekmē arī uzņēmējdarbību, jo ir atlikti norēķini un uzņēmējiem trūkst apgrozāmie līdzekļi. Kopējās ekonomikas perspektīvas joprojām ir neskaidras jaunu Covid-19 pandēmijas uzliesmojumu dēļ. Pēc mūsu ierosinājuma grantu apgrozāmajiem līdzekļiem komersanti varēs saņemt katru mēnesi līdz maija beigām Tas ļaus uzņēmējiem pārziemot”, noturēt savus darbiniekus un turpināt savu saimniecisko darbību pēc krīzes”, norāda ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Veicot grozījumus atbalsta programmā, komersanti grantam apgrozāmajiem līdzekļiem varēs pieteikties katru mēnesi līdz 2021. gada 31. maijam, iesniedzot iesniegumus EDS vēlākais līdz 15. jūnijam (iepriekš bija noteikts līdz 2021. gada 15. janvārim par periodu līdz 2020. gada 31. decembrim). Atbalstu komersanti varēs izlietot no atbalsta piešķiršanas brīža, bet ne vēlāk kā 2021. gada 31. jūlijam.

Atbalsta apmērs ik mēnesi - 30 % no uzņēmuma bruto darba algas kopsummas, par kuru samaksāti darba algas nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk kā 50 000 eiro, un ne vairāk kā 800 000 eiro saistītu personu grupai. 

Ja uzņēmums jau saņēmis atbalstu par iepriekš noteikto atbalsta periodu (no 2020. gada 1. novembra līdz 2020. gada 31. decembrim), tas var atkārtoti pieteikties atbalstam par 2020. gada novembra vai decembra mēnesi atsevišķi un saņemt atbalstu, kas katrā atbalsta perioda mēnesī kopā ar pirms tam saņemto atbalstu nepārsniedz ne vairāk kā 800 000 eiro apmēru.

Apgrozāmo līdzekļu grants tiek piešķirts Covid-19 krīzes skartiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai, lai pārvarētu Covid-19 infekcijas otro izplatīšanās vilni. Atbalsts pieejams visu nozaru uzņēmumiem, kuriem vērojams apgrozījuma kritums vienlaicīgi divos kritērijos.

Grantu apgrozāmajiem līdzekļiem ik mēnesi var saņemt tāds uzņēmums, kuram:

  • atbalsta perioda mēnesī apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā, 
  • un kuram atbalsta perioda attiecīgajā mēnesī ir vērojams arī apgrozījuma kritums vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada attiecīgajā mēnesī.

Būtiski norādīt, ka jaundibinātiem uzņēmumiem jeb tādiem uzņēmumiem, kas reģistrēti Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu maksātāji pēc 2020. gada 1. janvāra, apgrozījuma kritumam atbalsta perioda mēnesī jābūt vismaz par 20%, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā jeb periodu, kad nebija noteikti Covid-2019 izplatības ierobežojošie pasākumi un tādējādi nebija ietekmes uz uzņēmuma darbību.

Vienlaikus atbalsta programmā precizēts ierobežojums pievienotās vērtības nodokļu maksātajiem. Šāda skaidrojošā grozījuma mērķis ir ierobežot tādu atbalsta pretendentu loku, kas nepilda saistības pret valsti. Attiecīgi, ja uzņēmums ir izslēgts vai pēdējo divu gadu laikā ir bijis izslēgts no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra, vai tam ir vai pēdējo divu gadu laikā ir bijusi apturēta saimnieciskā darbība, tam nav paredzēts sniegt atbalstu. Vienlaikus tas neattiecas uz gadījumiem, kad uzņēmums pēc savas iniciatīvas izslēgts no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra.

Lai pieteiktos atbalstam, uzņēmumam vēlāks līdz šā gada 15. jūnijam elektroniski jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā iesniegums, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Valsts ieņēmumu dienests pieņems lēmumu par atbalsta piešķiršanu un 20 darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas izmaksās atbalstu, ieskaitot to iesniegumā norādītajā uzņēmuma kontā. Valsts ieņēmumu dienests par minēto lēmumu paziņos, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Vienlaikus Valsts ieņēmumu dienests savā tīmekļvietnē publicēs uzņēmumu sarakstu, kuri saņēmuši atbalstu.

Kritērijus un kārtību granta piešķiršanai Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai nosaka Ministru kabineta 10.11.2020 noteikumi Nr.676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai".

Līdz šā gada 4. janvārim VID saņēmis 1011 iesniegumus par grantu piešķiršanu; kopējā prasījumu summa – 8570017 EUR.

Kopš pavasara Ekonomikas ministrija uzņēmēju atbalstam ir izstrādājusi vairāk kā 20 īpašas atbalsta programmas Covid-19 seku mazināšanai, šobrīd aktuāli ir 15 atbalsta instrumenti. Papildu informācija par šobrīd aktuālajām atbalsta programmām pieejama Ekonomikas ministrijas tīmekļa vietnē.

 

Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa


12.01.2021.

Piedāvā iespēju bez maksas nodot lauksaimniecības iepakojumu

Rūpējoties par tīru un sakoptu vidi, kā arī veicinot otrreizējo izejvielu šķirošanas iespējas Latvijā, vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA „Eco Baltia vide” sadarbībā Latvijas Zaļo punktu nodrošina vairākas iespējas zemnieku saimniecībām bez maksas atbrīvoties no lauksaimniecības iepakojuma. Saimniecības uzkrāto iepakojumu visa gada garumā aicinātas nogādāt uz tuvāko SIA Eco Baltia vide” reģionālo filiāli vai sadarbības partneru atkritumu šķirošanas laukumu, vai arī pieteikt to bezmaksas savākšanu klātienē no saimniecības.

SIA „Eco Baltia vide” no zemnieku saimniecībām otrreizējai pārstrādei pieņem dažāda veida plēvi, tostarp skābsiena, ruļļu ietinamo, agro, dārza un cita veida plēves veidus. Tāpat tiek pieņemti polipropilēna maisi jeb BIG BAG, plastmasas kannas un mucas, kā arī lauksaimniecības iepakojumi pēc atsevišķas vienošanās. Visam nodotajam materiālam jāatbilst kvalitātes prasībām. Tam jābūt tīram un sausam – bez lauksaimniecības produktu piejaukumiem, piemēram, salmiem, skābbarības, dažādiem sadzīves un būvniecības atkritumiem, kā arī smiltīm un dubļiem.

Lauksaimniecības iepakojumu pēc iepriekšējas pieteikšanās var nodot kādā no tuvākajiem pieņemšanas punktiem:

SIA „Eco Baltia vide” reģionālajās filiālēs un otrreizējo materiālu šķirošanas laukumā

  • Daugavpilī, Dunduru ielā 13A (tel. 26028042)
  • Madonā, Augu ielā 29A (tel. 27852629)
  • Aizkrauklē, Jaunceltnes ielā 9 (tel. 25661816)
  • Bauskā, Īslīces ielā 5A (tel. 26418889)
  • Rumbulā, Getliņu ielā 5 (tel. 8717)

Siguldas pilsētas SIA JUMIS” šķiroto atkritumu pieņemšanas laukumā Zemdegas”:

  • Siguldas pagasts, Zinātnes iela, Peltes (tel. 26112288)

SIA Eko Kurzeme” šķiroto atkritumu pieņemšanas laukumā:

  • Liepājā, Ezermalas ielā 11 (tel. 22013939)

Gadījumā, ja nav iespējas uzkrāto iepakojumu nogādāt uz norādītajām vietām, SIA Eco Baltia vide” aicina pieteikt iepakojuma bezmaksas savākšanu arī klātienē no zemnieku saimniecībām. Pakalpojums tiek sniegts rindas kārtībā apjomam virs 5m3. 
Pieteikt iepakojuma savākšanu klātienē var:
vanot pa tel. 27894555 vai rakstot uz e-pastu martins.spelmanis@ecobaltiavide.lv.

Pēc izlietotā iepakojuma nodošanas zemnieku saimniecības saņem Valsts vides dienestam paredzētu apliecinājumu par vides aizsardzības un atkritumu apsaimniekošanas prasībām atbilstošu lauksaimniecības iepakojuma apsaimniekošanu. Savukārt savāktais iepakojums nonāk pārstrādē, lai pārtaptu jaunās izejvielās, kas tiek izmantotas jaunu produktu, tostarp dažādu iepakojumu ražošanai. Piemēram, SIA „Eco Baltia vide” zemnieku saimniecībās savāktos iepakojumus nodod pārstrādei polimēru iepakojumu pārstrādes rūpnīcā SIA Nordic Plast”, Olainē.  

SIA Eco Baltia vide” aicina būt atbildīgiem par pareizu lauksaimniecībās izmantotā iepakojuma, kā arī citu atkritumu veidu apsaimniekošanu. Tos nedrīkst aprakt zemē, dedzināt, ilgstoši uzkrāt, izmest dabā vai novietot sadzīves atkritumos. Jebkuru atkritumu nepareiza likvidēšana atstāj negatīvu ietekmi gan uz cilvēka veselību, gan apkārtējo vidi kopumā.

Plašāka informācija par lauksaimniecības iepakojuma apsaimniekošanu un citiem SIA Eco Baltia vide” pakalpojumiem pieejama www.ecobaltiavide.lv, zvanot pa tel.8717 vai rakstot uz e-pastu info@ecobaltiavide.lv.

Alise Zvaigzne
SIA 
Eco Baltia vide”
sabiedrisko attiecību projektu vadītāja


11.01.2021.

Labklājības ministrija aicina iesniegt pieteikumus sociālās uzņēmējdarbības biznesa ideju konkursam

Līdz š.g. 31. janvārim Labklājības ministrija aicina iesniegt pieteikumus sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa ideju konkursam. Tā mērķis ir iesaistīt sociālajā uzņēmējdarbībā cilvēkus bez iepriekšējas pieredzes šajā jomā. 20 labāko biznesa ideju autori saņems individuālas konsultācijas savas ieceres realizēšanai.

 

Sociālās uzņēmējdarbības ideju konkursā tiek gaidītas biznesa idejas, kas piedāvā risinājumu dažādām sociālām problēmām. Piemēram, sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu nodarbinātībai, sociālo pakalpojumu sniegšanai, iekļaujošas pilsoniskas sabiedrības veidošanai, izglītības veicināšanai, atbalstam zinātnei, vides aizsardzībai un saglabāšanai, dzīvnieku aizsardzībai, kultūras daudzveidības nodrošināšanai.

Katrs pretendents var iesniegt vienu biznesa ideju, kurā var paredzēt Attīstības finanšu institūcijas „Altum” finanšu atbalsta (granta) saņemšanu apmērā no pieciem līdz 50 tūkstošiem eiro. Granta saņemšanai 10% no kopējā finansējuma pretendentam jānodrošina no saviem līdzekļiem. Atbalsta saņemšanas gadījumā pretendentam būs jādibina sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas iegūs sociālā uzņēmuma statusu un īstenos „Altum” atbalstīto biznesa plānu. Paredzamais termiņš biznesa plāna īstenošanai un rezultātu sasniegšanai − līdz 2022. gada 30. septembrim.

Konkursa nolikums un pieteikums atrodams https://ej.uz/konkurss_LM

Informācijas avots:
Biedrība „Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija”


07.01.2021.

Apstiprināti Norvēģijas finanšu instrumenta programmas
„Uzņēmējdarbības attīstība, inovācijas un mazie un vidējie uzņēmumi” noteikumi

2021. gada 7. janvārī Ministru kabineta sēdē tika apstiprināti Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.-2020.gada perioda programmas „Uzņēmējdarbības attīstība, inovācijas un mazie un vidējie uzņēmumi” noteikumi, kuri paredz, ka programmā uzņēmējiem būs pieejams finansējums 14,7 miljonu eiro apmērā inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai. Šīs programmas ieviešanu administrēs Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Jaunā atbalsta programma Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem būs pieejama jau šā gada pirmajā pusē inovatīvu produktu un tehnoloģiju attīstīšanai un ieviešanai ražošanā. Atbalsts būs pieejams gan informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, gan zaļo” inovāciju izstrādei un ieviešanai ražošanos procesos.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs: Šobrīd atrodamies laikā starp diviem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas periodiem, tāpēc Norvēģu finanšu instrumenta pieejamais atbalsts būs būtisks papildinājums inovāciju attīstībai Latvijā. Tas ļaus uzņēmumiem straujāk kāpināt ekonomisko aktivitāti pēc Covid-19 krīzes, jo investīcijas inovatīvu produktu un tehnoloģiju attīstības projektos paaugstinās uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju.”

Programmas mērķis ir veicināt augstākas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu radīšanu, trīs jomās: zaļās” inovācijas, dzīves līmeni atbalstošas tehnoloģijas un informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.

Ar Norvēģijas finanšu instrumenta starpniecību vēlamies veidot pozitīvos piemērus kā mainīt uzņēmējdarbības modeli, pielāgojoties jaunajiem apstākļiem, kuros arvien vairāk pieaug prasības pret vides standartiem un procesu digitalizāciju. Ar šo atbalstu būs iespēja ieviest jaunas tehnoloģijas, modernizēt ražošanu un celt savu konkurētspēju,” tā LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Atbalstam varēs pieteikties mazie un vidējie uzņēmumi, kas izstrādās jaunas tehnoloģijas, piedāvājot tās tirgū, kā arī uzņēmumi, kas ieviesīs ražošanā jaunus produktus un risinājumus, pielāgojot un modernizējot esošās ražotnes vai izveidojot jaunas. Papildus tiks izveidots arī Tehnoloģiju biznesa centrs, kurš strādās kā kontaktu punkts starp uzņēmējiem, augstskolām un pētniecības iestādēm inovatīvu ideju attīstībā.

Pirmais solis programmas ieviešanā būs atklātais konkurss Zaļo inovāciju un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu ieviešana ražošanā”, kuru plānots izsludināt 2021. gada 1. ceturksnī.

Šajā programmas sadaļā tiks atbalstītas darbības, kas saistītas ar jaunu iekārtu, programmatūras, licenču un patentu iegādi zaļo inovāciju un IKT jomā, informācijas un komunikācijas pasākumu nodrošināšanai, pasākumiem, kas saistīti ar jauna produkta un tehnoloģijas ieviešanu ražošanā. Tāpat tiks sniegts atbalsts projekta partneru piesaistei, lai nodrošinātu zināšanu pārnesi un ieviestu ražošanā produktus un tehnoloģijas ar samazinātu ietekmi uz vidi. Savukārt IKT jomā, tie varētu būt produkti, kas nodrošina digitalizāciju vai automatizāciju ražošanas procesā. Būtisks kritērijs dalībai šajā konkursā ir jauna produkta ieviešana ražošanā.

Atbalsts vienam projektam šajā programmas sadaļā ir no 200 līdz 600 tūkstošiem eiro. Maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte no 45% līdz 55% no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

2021. gada 2. un 3. ceturksnī plānots izsludināt pieteikšanos uz neliela apjoma grantiem. Proti, uzņēmumiem būs iespēja saņemt līdzfinansējumu līdz 70% no attiecināmajām izmaksām tādām aktivitātēm kā, eksperimentālā izstrāde, tajā skaitā jauna produkta vai tehnoloģijas prototipa izgatavošana, komandējuma izmaksām, materiālu iegādei, produkta vai tehnoloģijas testēšanai (sertificēšanai), intelektuālā īpašuma nostiprināšanai, informācijas un komunikācijas pasākumiem, kā arī projekta partnera piesaistei.

Atbalsts vienam neliela apjoma grantu shēmu projektam ir no 10 līdz 130 tūkstošiem eiro ar atbalsta intensitāti līdz 70%.

Programmu sadarbībā ar Norvēģijas karalistes valsts institūciju Innovation Norway” īstenos LIAA.

Kopējais Norvēģijas finanšu instrumenta piešķīrums ir 12,5 miljoni eiro, bet Latvijas valsts līdzfinansējums ir 2 205 882 eiro. Informācijai par atvērtajiem uzsaukumiem, lūdzam sekot līdz www.norwaygrants.lv sadaļā Bizness un Inovācijas, kā arī tīmekļvietnes Norvēģijas finanšu instrumenta sadaļā.

Jānis Kovaļevskis
LIAA, Sabiedrisko attiecību speciālists


05.01.2021.

Vienotais nodokļu konts

Lai panāktu, ka visas deklarācijas tiek iesniegtas pirms nodokļa samaksas termiņa, vairākām no tām ir noteikti jauni deklarēšanas termiņi – elektroenerģijas nodoklim, izložu un azartspēļu nodoklim un darba devēja ziņojuma iesniegšanai.

Lai nodrošinātu iespēju visus nodokļus samaksāt, noformējot tikai vienu bankas maksājuma uzdevumu, sākot ar 2021. gada 1. janvāri, ir mainīti regulāro nodokļu maksājumu termiņi uz 23. datumu.

Vienotajā kontā iemaksātā naudas summa tiek sadalīta nodokļu maksātāja saistību segšanai pa nodokļu veidiem, ievērojot FIFO principu.

Vienlaikus ar vienoto kontu VID administrēto valsts ieņēmumu uzskaitē tiek ieviests uzkrāšanas princips, tā nodokļu uzskaiti padarot vienādu gan valsts, gan nodokļu maksātāju grāmatvedībā.

 

  • Kā aizpildīt darba devēja ziņojumu par 2020. gada decembri lasi šeit
  • Kā vienotajā nodokļu kontā veiktās samaksas jāuzrāda grāmatvedībā lasi šeit 


Vairāk informācijas:  www.vid.gov.lv/lv/vienotais-nodoklu-konts

 

Informācijas avots:
Valsts ieņēmumu dienests