Sestdiena, 10. Aprīlis, 2021. Anita, Anitra, Zīle, Annika

Sazinies ar mums

63922238

Notiek ielāde ...

Aprīlis


09.04.2021.

Atbalsta pasākumi turpinās arī pēc ārkārtējās situācijas beigām

Lai arī Ministru kabinets 1. aprīlī pieņēma lēmumu ārkārtējo situāciju pēc 6. aprīļa neturpināt, valstī joprojām ir saglabāti drošības pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai, un līdz ar to tiek turpināti arī atbalsta pasākumi uzņēmējiem un iedzīvotājiem.

Krīzes skartajiem uzņēmumiem Covid-19 izraisīto grūtību pārvarēšanai ir pieejams valsts atbalsts apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai. Atbalstam var pieteikties līdz 2021. gada 15. jūnijam, un to var izlietot no atbalsta piešķiršanas brīža līdz 2021. gada 31. jūlijam. Savukārt, lai palīdzētu saglabāt darbavietas un nodrošināt cilvēkus ar iztikas līdzekļiem, turpinās arī dīkstāves atbalstu un algu subsīdiju izmaksa.

Attēlā uzzīmēti divi cilvēki un informācija teksta formātā par to kādu atbalstu un kādā veidā var saņemt uzņēmēji

Komersantiem, kuri var pierādīt Covid-19 negatīvo ietekmi un kuriem nav finanšu grūtību, ALTUM krīzes seku mazināšanai piedāvā sešas programmas – garantijas banku kredītu brīvdienām, garantijas banku aizdevumiem lielajiem komersantiem, aizdevumus apgrozāmajiem līdzekļiem, sindicētos (kopā ar banku) aizdevumus vidējiem un lielajiem komersantiem, eksporta kredītu garantijas arī uz Eiropas Savienības (ES) valstīm visiem komersantiem, kā arī kapitāla fonda finansējumu. Vienlaikus ALTUM turpina nodrošināt arī visas ikdienas atbalsta programmas dažādām uzņēmēju vajadzībām.

Arī šogad uzņēmējdarbības un nodarbināto atbalstam ir pagarināts termiņš gada pārskatu un konsolidēto gadu pārskatu iesniegšanai par 2020.gadu. Uzņēmumi, kuriem pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu un kuru gada pārskata iesniegšanas termiņš ir 30. aprīlis vai 31. jūlijs, gada pārskatu attiecīgi drīkst iesniegt līdz 2021. gada 31. jūlijam vai līdz 31. oktobrim. Biedrības, nodibinājumi un reliģiskās organizācijas un to iestādes gada pārskatu par 2020. gadu varēs iesniegt Valsts ieņēmumu dienestam trīs mēnešus vēlāk, proti, līdz 2021. gada 30. jūnijam. Tāpat trīs mēnešus vēlāk – līdz 2021. gada 30. jūnijam, pārskatus par savu darbību 2020. gadā drīkst iesniegt sabiedriskā labuma organizācijas un sociālie uzņēmumi. Savukārt publiskas personas pārskatu par dāvinājuma (ziedojuma) izlietojumu 2020. gadā iesniegšanas termiņš ir pagarināts līdz 2021. gada 31. decembrim.

Uzņēmēji un citas organizācijas, kuru saimnieciskā darbība cietusi valdības noteikto drošības pasākumu Covid-19 izplatības ierobežošanas dēļ, var lūgt atbrīvojumu no nomas maksas vai tās samazinājumu, ja telpas tiek nomātas valsts vai pašvaldību, citu atvasinātu publisku personu un to kapitālsabiedrību nekustamajos īpašumos. Par laika periodu no 1. janvāra līdz 30. jūnijam iesniegums iznomātājam jāiesniedz līdz 31. jūlijam vai atsevišķos gadījumos līdz 14. jūnijam. Iznomātājs to izvērtēs 10 darbdienu laikā. Ja telpas tiek īrētas no privātā komersanta, tad par nomas maksu un citiem maksājumiem, ja tādi ir, pusēm jāvienojas savā starpā.

Attēlā uzzīēti divi cilvēki, kas sēž pie galda. Tekstuālajā informācijā aprakstīta informācija par nodokļu samaksas un pārskatu iesniegšanas termiņa pagarināšanas iespējām

Aleksis Jarockis
Komunikācijas departamenta direktors
Finanšu ministrija

 


07.04.2021.

Covid-19 krīzes atbalstam par martu uzņēmēji var pieteikties līdz 15. aprīlim

Ekonomikas ministrija atgādina, ka līdz š.g. 15. aprīlim uzņēmēji, kā arī pašnodarbinātās personas un patentmaksātāji var pieteikties Covid-19 krīzes atbalstam par martu. Atbalsts komersantiem būs pieejams līdz brīdim, kamēr spēkā būs valdības noteiktie ierobežojumi saimnieciskai darbībai, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību. Atbalstam uzņēmēji var pieteikties par katru kalendāro mēnesi, iesniedzot pieteikumu VID līdz nākamā mēneša 15. datumam.

„Ieilgusī Covid-19 krīze joprojām ir liels izaicinājums uzņēmējiem un citiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuri jau vairāk kā gadu ir spiesti pielāgoties, sekojot valdības pieņemtajiem vīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem. Daļai no uzņēmējiem būtisks ieņēmumu kritums iestājās jau pērnā gada pirmajā pusgadā, un savu darbu viņi tā pa īstam nav atsākuši līdz pat šim brīdim. Tāpēc esam pārskatījuši, uzlabojuši un pielāgojuši visas Covid-19 krīzes programmas, lai šis atbalsts patiešām sasniegtu mērķi - palīdzēt uzņēmējiem šajā sarežģītajā periodā saglabāt darba vietas un noturēt darbiniekus, izturēt šo krīzes periodu un arī pēc tā turpināt savu saimniecisko darbību,” norāda ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Lasīt vairāk   |    Informatīvais materiāls

Kopš 2020. gada pavasara Ekonomikas ministrija uzņēmēju atbalstam ir izstrādājusi vairāk kā 20 īpašas atbalsta programmas Covid-19 seku mazināšanai. Papildu informācija par šobrīd aktuālajām atbalsta programmām pieejama Ekonomikas ministrijas tīmekļa vietnē.

Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa


06.04.2021.

Tiek paplašināts algu subsīdiju saņēmēju loks

Ministru kabinets š.g. 1. aprīļa sēdē apstiprināja grozījumus atbalsta programmā algu subsīdijai daļēji nodarbinātiem darbiniekiem, paplašinot atbalsta saņēmēju loku. Līdz ar to tagad atbalsts būs pieejams arī tiem darba devējiem, kas iepriekš nekvalificējās atbalsta saņemšanai.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs: Atbalsts pienākas visiem uzņēmējiem, kuru saimnieciskā darbība ir negatīvi ietekmēta Covid-19 noteikto vīrusa izplatības ierobežojošo pasākumu un ieilgušās krīzes dēļ. Daļai no uzņēmējiem būtisks ieņēmumu kritums iestājās jau pērnā gada pirmajā pusgadā, un savu darbu viņi tā pa īstam nav atsākuši līdz pat šim brīdim. Tādēļ pārskatījām esošos programmas kritērijus un paplašinājām tvērumu, lai atbalstu varētu sniegt šiem uzņēmējiem un viņu darbiniekiem algu subsīdiju veidā.”

MK apstiprinātie grozījumi paredz, ka uzņēmēji varēs izvēlēties vienu no diviem atbalsta saņemšanas kritērijiem, lai pretendētu uz algu subsīdiju atbalstu.

Atbalstam algu subsīdijai daļēji nodarbinātiem darbiniekiem varēs pieteikties darba devēji, kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības par konkrēto atbalsta mēnesi:

  • ir samazinājušies ne mazāk kā par 20% konkrētajā 2020. un 2021. gada atbalsta mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kad uzņēmums faktiski darbojies;
  • vai samazinājušies ne mazāk kā par 30 %, salīdzinot ar attiecīgā 2019. gada mēneša ieņēmumiem.

Tas nozīmē, ka atbalstam varēs pieteikties arī tādi darba devēji, kuru ieņēmumu samazinājums tiek vērtēts pret 2019. gadu. 2019. gadā saimniecisko darbību neietekmēja Covid-19 radītie apstākļi un tautsaimniecībā bija vērojama mērena izaugsme, līdz ar to ir atšķirīgi apstākļi, pret kuriem vērtē ieņēmumu kritumu, attiecīgi apgrozījuma kritumam ir jābūt lielākam.

Ņemot vērā, ka darba devēji jau ir izmaksājuši darbiniekiem algu par periodu līdz š.g. februārim, kā arī jau ir veikuši saistīto nodokļu nomaksu, atbalsts būs pieejams par periodu sākot no 2021. gada marta.

Attiecīgi, Covid-19 ietekmētie uzņēmumi līdz š.g. 15. aprīlim Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā varēs iesniegt pieteikumus algu subsīdijai daļēji nodarbinātiem darbiniekiem par martu. Savukārt pieteikums atbalsta saņemšanai par aprīli būs jāiesniedz līdz š.g. 15. maijam utt. par nākamajiem mēnešiem. Atbalsts komersantiem būs pieejams līdz brīdim, kamēr spēkā būs valdības noteiktie ierobežojumi saimnieciskai darbībai, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību.

Atbalsts tiek piešķirts nepilnu darba laiku strādājošu darbinieku atlīdzības kompensēšanai, ko izmaksā darbiniekiem par laikposmu no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam, bet ne ilgāk par termiņu, kurā ir spēkā tiesību aktos noteiktie saimnieciskās darbības ierobežojumi, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai. Atbalstu izmaksā darbiniekiem piecu darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu. 

Atbalsts algu subsīdijai darbiniekam tiek aprēķināts 50% apmērā no deklarētās mēneša vidējās bruto darba samaksas 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk kā 500 eiro apmērā par kalendāra mēnesi par darbinieku. Vienlaikus noteikts pienākums darba devējam izmaksāt darbiniekam starpību starp saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru, kā arī darba devējam jānomaksā visi darbaspēka nodokļi, tādējādi nodrošinot, ka darbinieks saņems 100% atlīdzību.

Svarīgi norādīt, ka atbalsts algas subsīdijai un dīkstāves atbalsts darbiniekam pie visiem darba devējiem kopā nedrīkst pārsniegt 1000 eiro par kalendāra mēnesi. Darbinieks par attiecīgo periodu pie viena darba devēja nevar vienlaikus saņemt atbalstu algas subsīdijai un dīkstāves atbalstu.

Valsts ieņēmumu dienests līdz š.g. 31. martam saņēmis kopumā 86 905 dīkstāves pabalstu un subsīdiju piešķiršanas iesniegumus. Kopumā VID izmaksājis dīkstāves atbalstu un algu subsīdijas 98 885 489 eiro apmērā, tostarp algu subsīdijas 15 663 259 eiro apmērā. Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnē tiek publicēts to darba devēju saraksts, kuru darbinieki saņēmuši atbalstu.

Atbalsta piešķiršanas nosacījumi ietverti Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumu Nr.675 „Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid–19 izraisītās krīzes situācijas apstākļos” grozījumos.

 

Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa
prese@em.gov.lv