Otrdiena, 29. Septembris, 2020. Mihails, Miks, Mikus, Miķelis

Sazinies ar mums

63922238

Notiek ielāde ...

Aprīlis


30.04.2020.

Aicina atbalstīt Latvijas uzņēmumus, no 1.-4.maijam izsludinot Latvijas labuma dienas

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) kopā ar partneriem ar kampaņu  „Latvijas Labuma dienas”, kas norisināsies no 1.05. līdz 4.05., aicinās iedzīvotājus īpaši atbalstīt Latvijas uzņēmumus, iegādājoties vietējos produktus un pakalpojumus, lai mazinātu pandēmijas izraisītās sekas un kopīgiem spēkiem tās pārvarētu.

Ir svarīgi, lai Latvijas uzņēmumi turpinātu strādāt, cilvēkiem saglabātos ieņēmumi un darbavietas, un, pandēmijai beidzoties, ekonomika varētu atsākt darboties ar pilnu jaudu.

Tāpēc aicinām  Latvijas Labuma dienās iesaistīties gan iedzīvotājus, gan vietējos produktu ražotājus un pakalpojumu sniedzējus, sevišķi piedāvājot Latvijas produkciju iegādāties tieši digitālajās platformās.

Mēs paši to neapzinoties, veicot pirkumus, ikdienā lemjam - atlaist vai neatlaist no darba mūsu tautiešus. Šobrīd ir ārkārtīgi svarīgi izdarīt pareizās izvēles - pirkt vietējo, lai nauda paliek ģimenē, kuru saucam par Latviju!" saka  LTRK Valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš

Ikviens Latvijas uzņēmums ir  aicināts iesaistīties kampaņā, lietojot īpašās vietējā produkta atpazīšanas zīmes un plakātus ar Latvijas Labums” identitāti, kurus iespējams lejupielādēt www.latvijaslabums.lv  un izcelt savus Latvijā radītos produktus un pakalpojumus. Tāpat arī aicinām piedalīties  Latvijas Labuma dienas popularizēšanā sociālajos tīklos ar saviem ierakstiem, lietojot tēmturus #Latvijaslabums #ieperkosLatvijai

Mums katram ir viegli un ļoti vērtīgi izkopt lokālpatriotismu. Atliek tik nedaudz iedziļināties marķējumā vai apskatīties kodu uz olas, lai saprastu, vai konkrētā ola ir dēta Latvijā. Uz pārtikas produktiem meklējam LV burtus un tādā veidā izvēloties Latvijas labumus mēs katrs ieguldām Latvijas valsts nākotnē. Mēs ieguldām savā un mūsu bērnu nākotnes Latvijā,” komentē Balticovo komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps

Ja vien iespējams, mums ir jāizmanto krīze kā iespēja kļūt vēl elastīgākiem, ātrākiem, mainīties un pielāgoties spējīgākiem. Jo konkurence nekur nezudīs – ne krīzes laikā, ne pēc krīzes. Mēs nevaram cerēt, ka mūsu pakalpojumu vai preci izvēlēsies tikai tādēļ, ka tā ir ražota Latvijā. Tai ir jābūt arī konkurētspējīgai. Konkurence virza uz priekšu attīstību, un es esmu pilnīgi pārliecināts, ka daudzi Latvijas uzņēmumi var pārliecinoši konkurēt ne tikai iekšējā, bet arī eksporta tirgos. Vienlaicīgi, ja jūs iedvesmo kāda Latvijas uzņēmuma neatlaidība vai pārsteidz un iepriecina tā radītie produkti un pakalpojumi, šis ir īstais brīdis to apliecināt, izvēloties šo piedāvājumu,” uzsver LMT prezidents Juris Binde.

Citadele ir Baltijas banka un esam šeit, lai atbalstītu Baltijas ekonomiku gan labos, gan sliktos laikos. Mēs gribam atbalstīt visu, kas ir vietējais - tas attiecas uz lieliem uzņēmumiem, vidējiem uzņēmumiem, maziem uzņēmumiem un iedzīvotājiem. Arī Citadele šodien uzsāks kampaņu, aicinot Latvijas Labuma dienās atbalstīt vietējos uzņēmumus. Esam apzinājuši savus Latvijas Labuma klientus no dažādajām nozarēm, un mums jau ir pirmie sadarbības uzņēmumi, kas pievienojās, piemēram, Liepkalni Maiznīca, Grasbergs iveikals, Auzmeņa Kebabs, LaPizza Rēzeknē, Divi naži Liepājas Pētertirgus paviljonā un daudzi citi, kurus bankas kanālos celsim saulītē,” stāsta Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis.

Latvijas Labums ir dzīva kustība, kuras mērķis ir ilgtermiņā Latvijas iedzīvotājiem mācīt izvēlēties vietējos labumus. Ja atbalstīsim savējos, atbalstīsim arī katrs sevi.

Kopā mēs celsim Latvijas ekonomiku un palīdzēsim saglabāt darbu mūsu pašu cilvēkiem - draugiem, radiem, kaimiņiem, ļaujot mums visiem kopā noturēties un neapstāties.

Izvēloties vietējo, mēs izvēlamies savu turpinājumu!

Informācijas avots:
Biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera


24.04.2020.

JAUNUMS: Kursi tiešsaistē – skaistumkopšanas un tetovēšanas minimālās higiēnas nodrošināšanā
un dokumentu arhivēšanā un glabāšanā

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs piedāvā izmantot iespēju un apgūt dažādus kursus attālināti:  

  • 29. un 30.04.  „Tetovēšanas un pīrsinga pakalpojumu noteiktās minimālās higiēnas prasības" (tiešsaitē) ( 16 mācību stundas)-VAIRĀK;
  • 29.04. „Skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanai noteiktās minimālās higiēnas prasības" (tiešsaistē) (11 mācību stundas)-VAIRĀK;
  • 28.04. „Dokumentu arhivēšana un kārtošana optimālai glabāšanai" (tiešsaistē) (4 mācību stundas)-VAIRĀK.

  

Līga Miķelsone
Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs 


24.04.2020.

Luminor atbalsts vietējiem uzņēmējiem e‑komercijas attīstībai

Pārmaiņu laikā ir svarīgi atbalstīt vietējos, tāpēc Luminor Bank AS Latvijas filiāle sadarbībā ar dažādu jomu ekspertiem uzsāk jaunu iniciatīvu ar mērķi palīdzēt maziem un vidējiem uzņēmējiem attīstīt biznesu interneta vidē. Pieredzējušu profesionāļu vadībā uzņēmējiem būs iespēja pārorientēt esošo vai izveidot jaunu e-komercijas risinājumu.

No visiem saņemtajiem pieteikumiem tiks izvēlēti trīs uzņēmumi, kuriem trīs nedēļu laikā Luminor kopā ar partneriem palīdzēs uzsākt  veiksmīgu e-komercijas biznesu.

Efektīvu un ātru mājaslapas izstrādi ar e-komercijas iespējām palīdzēs nodrošināt pieredzējuši mājaslapu un citu e-risinājumu izstrādātāji, digitālā mārketinga un loģistikas speciālisti.

Līdz 4. maijam piesakies Luminor uzņēmēju atbalsta programmai, aizpildot PIETEIKUMU.

Informācijas avots:
Luminor Bank AS Latvijas filiāle

 


22.04.2020.

Informācija saistībā ar Covid-19 krīzi grāmatvedības un nodokļu jomā

No 12. marta Latvijā izsludināta ārkārtējā situācija, un līdz ar to ļoti daudziem uzņēmumiem saimnieciskās darbības veikšana ir apgrūtināta vai pat kļuvusi neiespējama. Grāmatvedības un nodokļu jomā tiek īstenoti vairāki atbalsta pasākumi, kurus apskatīšu. Aicinu sekot līdzi izmaiņām normatīvajos aktos, jo regulāri mainās atbalsta saņēmēju pretendentu loks, nosacījumi atbalsta saņemšanai.
Aktuālajiem normatīvajiem aktiem saistībā ar Covid-19 ērti sekot līdz ir šeit: https://likumi.lv/ta/tema/covid-19

Atbalsta veidi grāmatvedības un nodokļu jomā:

  • iespēja sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz 3 gadiem nodokļu samaksas termiņus,
  • pagarināts gada pārskatu iesniegšanas termiņš,
  • uz laiku atcelti IIN avansa maksājumi saimnieciskās darbības veicējiem,
  • dīkstāves pabalsti,
  • PVN atmaksas kārtības maiņa.

Nodokļu samaksas atlikšana

Nodokļu maksātāji var lūgt sadalīt vai atlikt nodokļu maksājumus uz laiku līdz trim gadiem, skaitot no iesnieguma iesniegšanas dienas, kā arī piešķirt termiņa pagarinājumu tiem nokavētajiem nodokļu maksājumiem, kuru samaksas termiņš jau ir pagarināts saskaņā ar likumu „Par nodokļiem un nodevām”, ja termiņa kavējums radies Covid-19 rezultātā. Iesniegums jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestam, izmantojot Elektronisko deklarēšanas sistēmu un iesnieguma veidlapas ir atrodamas VID mājas lapas sadaļā Covid-19.

Ja nepieciešams sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku nekustamā īpašuma nodokļa maksājumus, tad iesniegums jāiesniedz attiecīgajā pašvaldībā, kas nekustamā īpašuma nodokli aprēķinājusi. Aicinu sekot līdz izmaiņām pašvaldību saistošajos noteikumos attiecībā uz nekustamā īpašuma nodokļa samaksas kārtību un termiņiem saistībā ar Covid-19 krīzi.

Termiņa pagarinājumam var pieteikties krīzes skartie uzņēmumi:

1) kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības 2020. gada martā vai aprīlī, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo mēnesi, sakarā ar Covid-19 izplatību ir samazinājušies vismaz par 30%;

2) kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības 2020. gada martā vai aprīlī, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo mēnesi, sakarā ar Covid-19 izplatību ir samazinājušies par 20%, ja tie atbilst vismaz vienam no šiem kritērijiem:

  • uzņēmuma eksporta apjoms 2019. gadā veido 10% no kopējā apgrozījuma vai nav mazāks kā 500 000 eiro;
  • uzņēmuma nomaksātā mēneša vidējā bruto darba samaksa 2019. gadā ir ne mazāka kā 800 eiro;
  • ilgtermiņa ieguldījumi pamatlīdzekļos 2019. gada 31. decembrī ir vismaz 500 000 eiro.

Krīzes skartajiem uzņēmumiem, kuri dibināti laikposmā no 2019. gada 1. marta līdz 2019. gada 31. decembrim, ieņēmumu samazinājumu apmērus procentos aprēķina, salīdzinot ieņēmumus no saimnieciskās darbības 2020. gada martā vai aprīlī ar 2019. gada vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskās darbības par nostrādātajiem mēnešiem.

Nokavētajam nodokļu maksājumam, kura samaksai ir piešķirts nodokļu samaksas termiņa pagarinājums, netiek aprēķināta nokavējuma nauda, savukārt informācija par uzņēmumu netiek iekļauta VID administrēto nodokļu parādnieku datu bāzē.

Gada pārskatu iesniegšanas termiņa pagarināšana

„Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma” subjektiem un biedrībām, nodibinājumiem, reliģiskajām organizācijām tiek pagarināts gada pārskata un konsolidētā gada pārskata iesniegšanas termiņš pārskatam par 2019. gadu:

  • gada pārskatam saskaņā ar “Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu” pārskata iesniegšanas termiņš noteikts tāds, kas likumā noteikto termiņu pārsniedz par trijiem mēnešiem (ja, piemēram, uzņēmuma taksācijas periods sakrīt ar kalendāro gadu un parastā kārtībā gada pārskats būtu jāiesniedz līdz 30. aprīlim, tad 2019. gada pārskatam iesniegšanas termiņš ir pagarināts līdz 31. jūlijam);
  • biedrība vai nodibinājums tiesīgs iesniegt VID gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam;
  • reliģiskā organizācija tiesīga iesniegt VID gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam.

IIN avansa maksājumu atcelšana

Saimnieciskās darbības veicējiem 2020. gadā tiek atcelti iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājumi. Ja EDS avansa maksājumi parādās kā aprēķināti, ir jāgaida līdz brīdim, kad EDS funkcionalitāte tiks sakārtota, lai tā atbilstu prasībām un avansa aprēķins automātiski vairs netiktu veikts. Nodokļu maksātājs var izvēlēties arī veikt IIN avansa maksājumus.

VID savā mājaslapā skaidro, ka nodokļa maksātāji, kuri jau ir veikuši pirmo avansa maksājumu, t.i., līdz 2020. gada 15. martam, bet nevēlās labprātīgi maksāt avansa maksājumus, var atgūt šo iemaksu kā nodokļa pārmaksu, iesniedzot VID dienestā iesniegumu.

Dīkstāves pabalsti

Dīkstāves pabalsti ir paredzēti gan darbiniekiem, gan pašnodarbinātajiem. Lai darba devējs klasificētos dīkstāves pabalsta saņemšanai, tam ir jāatbilst tiem pašiem kritērijiem, kas minēti sadaļā pie nodokļu samaksas termiņa atlikšanas.

Ja darba devējs darbinieku nenodarbina vai neveic darbinieka saistības izpildījuma pieņemšanai nepieciešamās darbības, darbiniekam tiek maksāts dīkstāves pabalsts 75% apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par iepriekšējo sešu mēnešu periodu, bet ne vairāk kā 700 eiro par kalendāra mēnesi. Krīzes skartajiem darba devējiem, kuru darbība nav ilgāka par sešiem mēnešiem, dīkstāves pabalstu nosaka 75% apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par nostrādātajiem mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, bet ne vairāk kā 700 eiro par kalendāra mēnesi.

Mikrouzņēmuma darbiniekam dīkstāves pabalsta apmērs ir 5% apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par 2019. gada trešo un ceturto ceturksni, bet ne vairāk kā 700 eiro apmērā par kalendāra mēnesi. Krīzes skartajiem darba devējiem– MUN maksātājiem, kuru darbība nav ilgāka par sešiem mēnešiem, – dīkstāves pabalstu nosaka 50% apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par 2020. gada 1. ceturksni, bet ne vairāk kā 700 eiro par kalendāra mēnesi.

Darbiniekam, kurš saņem dīkstāves pabalstu, tiek piešķirta piemaksa 50 eiro apmērā par katru apgādībā esošu bērnu vecumā līdz 24 gadiem. Šo piemaksu piešķir VSAA.

Dīkstāves pabalsta saņemšanai darba devējs iesniedz noteiktas formas iesniegumu VID, izmantojot EDS. Dīkstāves pabalsts pieejams, sākot ar 14. martu. Iesniegumā ir ļoti būtiski norādīt pamatojumu par darbinieka dīkstāves iestāšanos saistībā ar Covid-19 krīzes radītajiem apstākļiem.

VID mājaslapā ir pieejamas atbildes uz nodokļu maksātāju uzdotajiem jautājumiem saistībā ar dīkstāves pabalstu saņemšanu: http://ejuz.lv/6fg0.

Par dīkstāves pabalstu izmaksu VID informēs darba devēju EDS. Savukārt darbinieku par dīkstāves pabalsta izmaksu informēs darba devējs.

Ir vairāki gadījumi, kuros uz dīkstāves pabalstu darba devējs nevar pretendēt. Detalizēti tie atrodami MK noteikumu Nr. 165 12. punkta apakšpunktos. Īsumā minēšu galvenos no tiem:

  • darba devējs nav iesniedzis visas iesniedzamās nodokļu deklarācijas un pārskatus pēdējo 12 mēnešu laikā;
  • darba devējam ir nodokļu parāds, kas pārsniedz 1000 eiro;
  • darba devējs ir izslēgts vai pēdējo divu gadu laikā ir bijis izslēgts no PVN maksātāju reģistra vai tam ir vai ir bijusi apturēta saimnieciskā darbība;
  • darba devējam ir aktuāls maksātnespējas process;
  • darba devējs iepriekšējo sešu mēnešu periodā pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas nodokļus vidēji mēnesī aprēķinājis mazāk nekā 200 eiro apmērā;
  • darbinieka dīkstāve nav saistīta ar Covid-19 krīzes iestāšanos;
  • darbinieks darba tiesiskās attiecības uzsācis pēc 2020. gada 1. marta;
  • dīkstāves pabalstu nemaksā valdes locekļiem, ja uzņēmumā tiek nodarbināti darbinieki, kuri neatrodas dīkstāvē;
  • dīkstāve pabalstu nemaksā padomes locekļiem;
  • dīkstāves pabalstu nemaksā vienlaikus ar slimības pabalstu;
  • pabalstu nevar saņemt darbinieki, kuri vienlaikus ir nodarbināti valsts vai pašvaldības institūcijā vai kapitālsabiedrībā vai veic saimniecisko darbību;
  • uz pabalstu nevar pretendēt arī darba devēji, kuriem iepriekšējo 3 gadu laikā ir konstatēti pārkāpumi VID pārbaudes rezultātā vai arī darba devējam piemērots sods par pārkāpumiem nodokļu, muitas vai darba tiesību jomā.

Arī pašnodarbinātie var pretendēt uz dīkstāves pabalstiem. Par krīzes skartām pašnodarbinātām personām ir uzskatāmas fiziskas personas, kas reģistrējušās VID kā saimnieciskās darbības veicēji, ir veikušas VSAOI kā pašnodarbinātās personas vai autoratlīdzības saņēmēji vai ir mikrouzņēmumu nodokļa maksātāji un kuras dīkstāves periodā nav guvušas ienākumus no saimnieciskās darbības. Uz dīkstāves pabalstu kā pašnodarbinātais var pretendēt arī individuālais komersants.

Dīkstāves pabalsta apmērs pašnodarbinātajiem:

  • mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem – 50% apmērā no mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja mēneša vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskās darbības par pēdējiem diviem noslēgtajiem ceturkšņiem, bet ne vairāk kā 700 eiro par kalendāra mēnesi;
  • pašnodarbinātai personai vispārējā nodokļu režīmā – 75% apmērā no VSAOI objekta apmēra pēdējos divos noslēgtajos ceturkšņos, bet ne vairāk kā 700 eiro mēnesī.

Pašnodarbinātajam, kas atgriežas pēc bērna kopšanas atvaļinājuma, dīkstāves pabalstu nosaka 100% apmērā no piešķirtā vecāku pabalsta par sešu mēnešu periodu pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, bet ne vairāk kā 700 eiro apmērā par kalendāra mēnesi

MK noteikumu Nr. 179 10. punktā uzskaitīti visi gadījumi, kad pašnodarbinātais nevar pretendēt uz dīkstāves pabalstu. Īsumā par būtiskākajiem:

  • pašnodarbinātā persona nav iesniegusi visas nodokļu deklarācijas par pēdējo 12 mēnešu periodu pirms ārkārtējās situācijas;
  • pašnodarbinātajai personai iesnieguma iesniegšanas brīdī nodokļu parāds ir lielāks par 1000 eiro;
  • pašnodarbinātajai personai maksātnespējas process;
  • pašnodarbinātā persona 2019. gada pēdējo divu ceturkšņu periodā VSAOI deklarējusi mazāk nekā vidēji 20 eiro apmērā mēnesī;
  • pašnodarbinātās personas ienākumi no nodarbinātības vispārējā nodokļu režīmā iepriekšējo sešu mēnešu periodā pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas vidēji mēnesī ir bijuši lielāki nekā 430 eiro;
  • pašnodarbinātā persona saimniecisko darbību reģistrējusi pēc 2020. gada 1. marta;
  • pabalstu nepiešķir vienlaikus ar slimības pabalstu, kā arī personām, kuras vienlaikus ir nodarbinātas valsts vai pašvaldības institūcijā vai kapitālsabiedrībā;
  • ja pašnodarbinātais ir nodarbinātas pie cita darba devēja, kas neatrodas dīkstāvē vai arī ir saņēmis dīkstāves pabalstu pie krīzes skarta darba devēja;
  • persona saņem vecuma vai izdienas pensiju;
  • pašnodarbinātais saņem atbalstu Valsts kultūrkapitāla fonda radošo personu atbalsta, mūža stipendiju vai radošās jaunrades programmu ietvaros;
  • pašnodarbinātais ir darba devējs;
  • patentmaksas maksātājs.

 

Linda Puriņa
LLKC grāmatvedības eksperte, sertificēta nodokļu konsultante

 


21.04.2020.

Eiropas biosektora attīstībai ir pieejami vairāk nekā 100 miljoni eiro

Septītais BBI JU (Bio-based industries joint undertaking) projektu konkurss ir atvērts ar iespēju pieteikties 16 dažādiem tematiskajiem konkursiem ar iesniegšanas termiņu 2020. gada 3. septembrī. Plānotais konkursu budžets ir 102 miljoni eiro. 

Projektu konkursa finansējums atbalsta četrus stratēģiskos virzienus :

  • izejvielu ražošanu,
  • pārstrādi,
  • produktus izveidi
  • ieviešana tirgū.

Pieteikumu iesniegšanas tēmas ir sadalītas šādās kategorijās:

  • piecas RIA (Research & Innovation Actions)
  • septiņas IA (Innovation Action)
  • četras DEMO (Demonstration Actions)
  • trīs FLAG (Flagship Actions)
  • četras CSA (Coordination & Support Action)

Finansētie projekti būs zināmi ne vēlāk kā 2021. gada janvārī, bet līgums tiks noslēgts līdz 2021. gada maijam.

Ar darba programmu un konkursu noteikumiem var iepazīties uzsaukuma dokumentā.

Tāpat arī informējam, ka 22. aprīlī Briselē tiks organizēta BBI virtuālā info diena, kuras  ietvaros, būs iespēja piedalīties un pašiem izveidot 5 tīklošanās sesijas ar citiem dalībniekiem, uzaicinot tos uz tiešsaistes sapulci.

Plašāka informācija un vadlīnijas sapulču veidošanai ir pieejamas BBI JU mājaslapā (informācija pieejama, iepriekš reģistrējoties BBI JU partneru meklēšanas platformā). 

Papildu informācija

Lāsma Brenča
Zinātnes, pētniecības un inovāciju politikas atbalsta departamenta
Vecākā eksperte
Tālrunis: 67785414
E-pasts: lasma.brenca@viaa.gov.lv

 


20.04.2020.

Aktuālie ārvalstu sadarbības piedāvājumi COVID-19 kontekstā


Eiropas Biznesa atbalsta tīkls (Enterprise Europe Network, saīsinājumā EEN) ir sagatavojis aktuālākos sadarbības piedāvājumus un pieprasījumus COVID-19 kontekstā. Tos varat apskatīt šeit!

Šie piedāvājumi ir atlasīti no EEN sadarbības iespēju datubāzes. Ja Jums ir interese par kādu no profiliem, tad spiežat „request more information", kur piereģistrējoties varēsiet izteikt savu interesi un piedāvājumu. 

Sadarbības iespējas citās nozarēs varat meklēt šeit, ievadot attiecīgos atslēgas vārdus.

Avots: EEN Latvija LIAA birojs


16.04.2020.

Ieinteresēti sadarbībā ar Pleskavas apgabalu Krievijā

Zemgales Uzņēmējdarbības atbalsta centrs identificējis mazliet vairāk nekā divus desmitus vidējā un mazā biznesa uzņēmējus, kuri ieinteresēti sadarboties ar Pleskavas apgabala komersantiem kaimiņzemē Krievijā. Šādu iespēju paver Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) ieviest sāktais Latvijas – Krievijas pārrobežu sadarbības programmas Eiropas kaimiņattiecību instrumenta 2014.-2020. gadam atbalstītais projekts LV-RU-020 „Pleskavas un Zemgales uzņēmējdarbības vides attīstība un veicināšana caur pārrobežu sadarbību”(SMEPRO).

Viena no projekta aktivitātēm paredz Zemgalē un Krievijas Pleskavas apgabalā no komersantu vidus izveidot sadarbības tīklu, kura dalībnieki pārsvarā strādā pārtikas produktu ražošanas un pārstrādes, kokapstrādes, tūrisma un amatniecības jomā. Tādējādi aptuveni 20 komersanti no ZPR un tikpat daudz no Pleskavas apgabala Uzņēmējdarbības atbalsta un garantiju fonda ar projekta atbalstu aicināti papildināt zināšanas par abu valstu likumdošanas un nodokļu bāzi, par pieejamajiem atbalsta mehānismiem, kas vērsti uz eksportspējas palielināšanu, mārketinga aktivitāšu īstenošanu. Tāpat projekts paredz ieinteresēto komersantu dalību vairākās starptautiskās izstādēs – gadatirgos, kā Latvijas tā Krievijas pusē. Martā bija plānots Zemgales uzņēmēju pieredzes apmaiņas brauciens uz Pleskavu, bet aprīlī – Pleskavas uzņēmēju dalība Zemgales Uzņēmēju dienās Jelgavā. Diemžēl globālās pandēmijas raisītās krīzes un tās mazināšanas pasākumu dēļ minētās aktivitātes uz ilgāku laiku nācās atcelt.

No Zemgales pārrobežu sadarbībā visvairāk ieinteresēti ir pārtikas ražošanas un pārstrādes uzņēmumi. Viens no redzamākajiem ir Jelgavas novada SIA „Zekants”, kas gadu no gada progresē inovatīva produkta - grauzdētu cūku pupu ražošanā, piedāvājot aptuveni 12 veidu veselīgas, kraukšķīgas uzkodas Pupuchi”. Minētais produkts jau atzinīgi novērtēts nacionāla un starptautiska līmeņa izstādēs – gadatirgos, bet nu tiecas uz plašāku Eiropas tirgu iekarošanu. Dobeles novadu vēlas pārstāvēt zemnieku saimniecība “Rūķīšu tēja”, kas  no pašu audzētiem ārstniecības augiem un ogām gatavo aptuveni 70 dažādas tējas, arī sulas, sīrupus un ievārījumus pēc mājas receptēm, kā arī pieprasītu eksportpreci – kumelīšu ēterisko eļļu. Mazliet līdzīgs uzņēmums - SIA Best Berry” atrodas kaimiņu – Auces novadā, kas specializējas irbenāju ogu, sēklu un mizas pārstrādē. Sadarbībā ar Latvijas un Lietuvas zinātniekiem te radīti vairāki unikāli produkti veselībai un skaistumam – irbenāju ogu pulveris un kapsulas, irbeņu sēklu eļļa, sula, balzams un mizas tinktūra. Savukārt SIA Mītavas čiekuri” Jelgavas novadā mērķtiecīgi attīsta dažādu uztura bagātinātāju, imunitātei un augšējo elpceļu veselībai noderīgu priežu čiekuru produktu – sīrupu, ievārījumu un karameļu ražošanu. Tālab uzņēmums ir ieinteresēts gan izejvielu iepirkšanā Krievijā, gan gatavās produkcijas realizēšanā kaimiņzemes tirgū. Arī SIA Tērvetes veltes” audzē ogulājus, attīsta Latvijas augļu un ogu vīna ražošanu, uzņem viesus, vīna darītavā rīko degustācijas un ekskursijas. Vietējos augļus, ogas un dārzeņus par galvenajām izejvielām uzlūko arī Auces novada saldumu „ABRA” ražotāji – SIAPositive foods”.

Viesītes novada Elkšņu pagasta SIA AR-5” aktīvi darbojas gastronomiskā tūrisma jomā, bet viņu, pēc senču tradīcijām gatavotais dzēriens Cigoriņu kefeja” nu jau ir pārbaudīta vērtība un pieprasīts produkts vietējo bioloģisko ražojumu pārdošanas tīklā, tāpēc ietiekšanās Krievijas tirgū, būtu tikai apsveicama lieta. Līdzīgi domā Jelgavas uzņēmēja Agita Blūma, kas aizrāvusies ar Franču mīkstā un Camembert siera ražošanu no nepasterizēta, tikko slaukta, nedzesēta govs piena, pievienojot pienskābes baktēriju ieraugu. Šādi gatavots un vairākas nedēļas nogatavināts siers izceļas ar īpašu garšu, aromātu un konsistenci. Tradicionālo lauksaimniecību pārstāv Jelgavas novada piemājas saimniecība Dzērves” ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi aptuveni 40 šķirņu tomātu audzēšanā, sulas, kaltētu tomātu un dažādu veidu pesto ražošanā, kā arī zemnieku saimniecība Gaidas” ar pieredzi komerciālo augļu dārzu izveidē, ābolu un bumbieru mehanizētā šķirošanā un uzglabāšanā, lauku tūrisma attīstības veicināšanā. Savu ražojumu noieta paplašināšanā ar projekta atbalstu ir ieinteresēti arī Zemgales biškopji, medus un biškopības produktu ražotāji, kokapstrādes un amatniecības pārstāvji, bet pašreizējā globālā ekonomiskā krīze visu labo nodomu īstenošanu ir nobremzējusi, arī mūsu projekta ieviešanu. Taču  reiz tas beigsies un minētā projekta īstenošana, ar vai bez pagarinājuma, ilgs vēl vismaz vienu gadu.

Projekta kopējais finansējums ir 249 996,04 eiro, tostarp Eiropas Savienības finansējums 90% apmērā ir 224 996,44 eiro.

Šī publikācija ir tapusi ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs publikācijas saturu pilnībā ir atbildīgs Zemgales Plānošanas reģions un tā nevar tikt izmantota, lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.  

Juris Kālis
Zemgales plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciālists

 


14.04.2020.

Uzņēmumiem un privātpersonām ir iespēja pieteikties biznesa e-semināriem un e-apmācību cikliem

Aprīlī un maijā, vēl ir pieejams līdzfinansējums. Dubultieguvums! Iegūsti jaunas prasmes un palielini savu konkurētspēju jau šodien – reģistrējies biznesa apmācībām līdz 14. maijam un saņem 50% atlaidi otram semināram vai apmācībām!

Visas e- apmācību programmas ar līdzfinansējumu: http://registreties.lv/apmacibas
profesionālās pārkvalifikācijas e-apmācības: http://registreties.lv/parkvalifikacija

Aicinām pievērst uzmanību arī praktiskajam semināru ciklam: uzņēmuma grāmatvedība krīzes apstākļos – izmaiņas, riski un iespējas. Sākums – 22. aprīlī. 
Plašāka informācija un pieteikuma anketa: 
registreties.lv/uznemuma-gramatvediba

Sakarā ar MK 2020. gada 12. marta rīkojumu nr. 103 „Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" visi semināri tiek rīkoti, izmantojot tiešsaistes platformu.

Plašāka informācija un visas e-apmācību programmas: http://registreties.lv/apmacibas

 

Liene Tālberga
Infoplus, biznesa informācijas centrs

 


08.04.2020.

Covid-19 skartie uzņēmēji var pieteikties ALTUM atbalsta instrumentiem

Covid-19 skartie uzņēmēji var pieteikties valdībā apstiprinātajiem Attīstības finanšu institūcijas ALTUM jaunajiem atbalsta instrumentiem – garantijām banku kredītu brīvdienām un apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem. 

Garantijas banku kredītu brīvdienām ļaus bankām atlikt pamatmaksājumu summas uz laiku līdz diviem gadiem,  savukārt apgrozāmo līdzekļu aizdevumi ir likviditātes atbalsts saimnieciskās darbības veicējiem - komersantiem, lauksaimniekiem un zivsaimniekiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19.

Šobrīd strādājam ļoti operatīvi, lai nodrošinātu atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem.

Interese no uzņēmējiem ir ļoti liela, apkopojot datus  par  laika periodu no 25.03.2020. - 07.04.2020. ALTUM piešķīris Apgrozāmo līdzekļu aizdevumus  101 krīzes skartajam uzņēmumam  par  summu 22,5 milj. eiro apmērā.

Vienlaikus uzņēmējiem joprojām ir pieejami arī visi pārējie ALTUM piedāvātie atbalsta instrumenti, tai skaitā finansējums biznesa uzsācējiem, finansējums  MVU, aizdevumi lauksaimniekiem, Zemes fonda pakalpojumi un citi.

ALTUM krīzes finanšu instrumenti (PDF)

 

Mārīte Lazdiņa
Zemgales reģiona vadītāja
AS „Attīstības finanšu institūcija Altum"

 


08.04.2020.

No 8.aprīļa var pieteikties platību maksājumiem

No šā gada 8.aprīļa līdz 15.jūnijam Lauku atbalsta dienesta klienti Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā (EPS) var pieteikties platību maksājumu saņemšanai, aizpildot Vienoto iesniegumu.

Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, dienests ir veicis izmaiņas klientu apkalpošanas darbā. Klientiem šobrīd nav iespējams saņemt klātienes konsultācijas un klātienes palīdzību. Visu nepieciešamo atbalstu klientiem dienests sniedz pa tālruni – šādi iespējams saņemt ne tikai konsultācijas, bet dienesta darbinieki tālruņa sarunas, laikā klienta vietā var aizpildīt un iesniegt Vienoto iesniegumu.

Dienesta speciālisti līdz šā gada 8.maijam pa tālruni sazināsies ar tiem klientiem, kuriem iepriekšējā gadā bija nepaciešama klātienes palīdzība iesniegumu aizpildīšanā, lai noskaidrotu, vai palīdzība nepieciešama arī šogad. Šāda palīdzība tiks sniegta tikai tiem klientiem, kuri paši nevar aizpildīt iesniegumu EPS.

Vienotais iesniegums pa tālruni tiek aizpildīts, pamatojoties uz 2019.gada atbalsta iesnieguma datiem un klienta pa tālruni sniegto informāciju par izmaiņām tajos. Dienesta darbinieki ar klientu pārrunā aizpildītā Vienotā iesnieguma saturu, t.i., deklarēto lauku skaitu, kopējo pieteikto platību, deklarētos kultūraugus un to platības, pieteiktos atbalsta veidus. Klienta pa tālruni izteiktais mutvārdu iesniegums ir pamats Vienotā iesnieguma iesniegšanai. Saruna ar klientu tiks ierakstīta un būs kā apliecinājums datu pareizībai. Pirms iesnieguma aizpildīšanas, dienesta specialisti pārliecināsies par klienta identitāti.

Ja klients piesakās akcīzes degvielas saņemšanai, tad arī šo iesniegumu dienesta speciālisti palīdz aizpildīt un iesniegt attālināti pēc sarunas ar klientu.

Dienests atgādina! Ja lauksaimnieks jau ir aizpildījis informāciju Vienotajā iesniegumā līdz platību sezonas sākumam (no 14.februāra varēja pildīt „Provizorisko iesniegumu”), tad šis iesniegums tagad ir jāiesniedz EPS.

Konsultācijas par pieteikšanos platību maksājumiem var saņemt pa tālrunu 67095000.

Informatīvais materiāls platību maksājumu saņemšanai 2020.gadā ir pieejams dienesta mājaslapā izvēlnē „Platību maksājumi” – „Rokasgrāmatas un veidlapas”.

Infografika par pieteikšanās kārtību.

Pieteikšanās platību maksājumiem 2020.gadā.png

 

Informācijas avots: Lauku atbalsta dienests, Latvijas Zemnieku federācija

 


06.04.2020.

Ir sākusies uzņemšana Bauskas biznesa inkubatora Pirmsinkubācijas programmā!

Iespējami vairāki veidi kā pieteikties:

  1. Elektroniski, nosūtot ELEKTRONISKI PARAKSTĪTU pieteikumu uz liaa@liaa.gov.lv (edoc iesniegšanas termiņa laika zīmogs – 17.aprīlis līdz plkst. 23:59).
  2. Elektroniski, nosūtot ar roku parakstītu (jāparaksta katra pieteikuma lapa) un ieskenētu PDF formātā pieteikumu uz bauska@liaa.gov.lv (e-pasta iesūtīšanas laika termiņš – 17.aprīlis līdz plkst. 23:59).
  3. Pa pastu, nosūtot izdrukātu un parakstītu iesniegumu uz pasta adresi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Pērses iela 2, Rīga, LV-1442 (ar pasta zīmogu, ka sūtījums izsūtīts līdz 17. aprīlim, ieskaitot).

Ja rodas problēmas ar pieteikumu aizpildīšanu, droši sazinies ar mums!

Bauskas biznesa inkubators
Katoļu iela 3, Bauska, LV-3901, Latvija
+371 62400908
bauska@liaa.gov.lv

 


03.04.2020.

VID pieņemt pašnodarbināto iesniegumus dīkstāves pabalstu saņemšanai

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sagatavojis īsu pamācību, kā soli pa solim EDS pareizi aizpildīt nepieciešamo informāciju.

Instrukcija pieejama ŠEIT

Informācijas avots:
Valsts ieņēmumu dienests

 

 


01.04.2020.

Svarīga informācija Covid-19 izraisītās krīzes skartajām pašnodarbinātajām
personām un mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem 

Lai atbalstītu Covid-19 izraisītās krīzes skartās pašnodarbinātās personas, Kultūras ministrija (KM) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes, Labklājības, Finanšu ministrijām un Valsts ieņēmumu dienestu (VID) izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu,* kas paredz kārtību, kādā pašnodarbinātie un mikrouzņēmuma nodokļa maksātāji var pieteikties un saņemt dīkstāves pabalstu.

„Daudz radošo personu īpaši smagi skāruši ārkārtējās situācijas radītie ierobežojumi attiecībā uz publiski pieejamo kultūras, svētku, piemiņas, izklaides, sporta un atpūtas pasākumu norisi, kā arī uz interešu izglītības programmu īstenošanu, kā rezultātā ir atcelti vairāk nekā 1 600 publiski pasākumi,” akcentē kultūras ministrs Nauris Puntulis, vēršot uzmanību uz to, ka šīs personas ir veikušas normatīvajā regulējumā noteiktās sociālās iemaksas, taču tām nav iespējas pieteikties bezdarbnieka pabalstam. Tāpat uz tām nav attiecināmi valdības līdz šim noteiktie atbalsta mehānismi Covid-19 izraisītās ārkārtējās situācijas skartajiem, tāpēc izstrādāts īpašs atbalsta mehānisms.

Par Covid-19 izraisītās krīzes skartām pašnodarbinātām personām uzskatāmas fiziskas personas, kas reģistrējušās VID kā saimnieciskās darbības veicēji, ir veikušas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI) kā pašnodarbinātas personas vai autoratlīdzības saņēmēji, vai ir mikrouzņēmuma nodokļa maksātāji un kuras dīkstāves periodā nav guvušas ienākumus no saimnieciskās darbības.

Pašnodarbinātas personas varēs saņemt dīkstāves pabalstu 75% apmērā no VSAOI objekta apmēra, no kura pēdējos 2 noslēgtajos ceturkšņos veiktas VSAOI (nepārsniedzot 700 eiro mēnesī), savukārt mikrouzņēmumu nodokļa maksātāji 50% no mikrouzņēmuma nodokļa maksātāja mēneša vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskās darbības no pēdējiem 2 noslēgtajiem ceturkšņiem (ne vairāk kā 700 eiro mēnesī).

Dīkstāves pabalstu pašnodarbinātie varēs saņemt par diviem mēnešiem, kuros tie nav guvuši ienākumus no saimnieciskās darbības (laika periodā no š.g. 14. marta līdz 14. maijam), bet ne ilgāk kā spēkā ir valdības lēmums par ārkārtējo situāciju valstī.

Lai pieteiktos dīkstāves pabalstam, pašnodarbinātajai personai ir jāvēršas ar iesniegumu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), apliecinot, ka iesniegumā norādītajā laika periodā persona nav guvusi ienākumus no saimnieciskās darbības. Dīkstāves pabalsta apmērs tiks noteikts pēc VID rīcībā esošās informācijas – pašnodarbinātās personas VID deklarētajiem datiem.

Pieprasīto dīkstāves pabalstu VID sniegs ne vēlāk kā 5 darba dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pārskaitot to uz personas bankas kontu.

VID dīkstāves pabalstu pašnodarbinātās personas atsevišķos gadījumos nevarēs saņemt, piemēram, ja vidējie VSAOI maksājumi mēnesī 2019. gada otrajā pusgadā ir bijuši mazāk nekā 20 eiro, ja pašnodarbinātā persona vienlaikus ir arī darba ņēmējs, un tā pamata darbā ir saņēmusi vairāk kā minimālo algu vai ir darba ņēmējs uzņēmumā, kas neatrodas dīkstāvē, ja pašnodarbinātajai personai ir būtiski nodokļu parādi vai maksātnespējas process, u.c. gadījumos. Tāpat šie noteikumi neattiecas uz personām, kas uzņēmējdarbību veic kā patentmaksas maksātāji. Dīkstāves pabalstu saņēmušo pašnodarbināto personu saraksts tiks publicēts VID tīmekļvietnē.

Saskaņā ar VID sniegto informāciju, 2019. gada 4.ceturksnī kopumā Latvijā bija 29 292 pašnodarbinātas personas, kuras darbojas dažādās nozarēs, 1 160 personas ir reģistrējušās kā pašnodarbinātās personas kultūras jomā.

*- “Noteikumi par dīkstāves pabalstu pašnodarbinātajām personām, kuras skar Covid–19 izplatība”

 


Lita Kokale,
Kultūras ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

 


01.04.2020.

No 1.aprīļa EPS var reģistrēt sezonas laukstrādniekus

No 1.aprīļa atsākas ikgadējais sezonas laukstrādnieku reģistrācijas periods. Tas ilgs līdz šā gada 30.novembrim. Šī būs jau septītā sezona, kad saimniecības, kas darbojas augļkopības un dārzeņkopības nozarēs, kā arī nodarbina laukstrādniekus sezonas rakstura darbos var veikt šo darbinieku darba uzskaiti dienesta Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā.

Šis nodokļa režīms būtiski samazina nodokļu slogu tiem cilvēkiem, kas tiek nodarbināti tieši sezonas rakstura darbos augļkoku, ogulāju un dārzeņu audzēšanā vai stādīšanā, sējumu un stādījumu kopšanā, ražas novākšanā, augļu, ogu un dārzeņu šķirošanā.

Maksimālais termiņš, kurā laukstrādniekam var piemērot sezonas laukstrādnieka ienākuma nodokļa režīmu, nevar pārsniegt 65 nostrādātās dienas un saņemto ienākumu maksimālais apmērs nevar pārsniegt 3000 eiro. Sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis ir 15 procentu apmērā no laukstrādnieka nopelnītā atalgojuma, bet ne mazāks kā 0,70 eiro par katru nostrādāto dienu. Persona, kura maksā sezonas laukstrādnieka ienākuma nodokli, kļūst sociāli apdrošināta pensijai, ja pie visiem darba devējiem nopelnītais ienākums mēnesī pārsniedz 70 eiro.

 

 

 

Informācijas avots: Lauku atbalsta dienests