Sestdiena, 17. Novembris, 2018. Hugo, Uga, Uģis
Sazinies ar mums 80003939

Jaunumi


.

Stereotipus par darba vides risku novēršanu Valsts darba inspekcija lauž ar bezmaksas digitālo rīku

 

Jau 2014. gadā Eiropas uzņēmumu apsekojums par jaunajiem un nākotnes riska veidiem atklāja - jo mazāks uzņēmums, jo biežāk netiek ievērotas pamatprasības darba vides risku novērtēšanā. Savukārt, 2018. gadā veiktais pētījums “Darba apstākļi un riski Latvijā” parāda, ka Latvijā riska grupā ir uzņēmumi līdz 100 darbiniekiem. Lai gan situācija dinamikā uzlabojas, tomēr tieši mazo un vidējo uzņēmumu vidū valda stereotipi, ka risku novērtēšana ir pārlieku sarežģīta, pieprasa specializētas zināšanas un papildu resursus. Lai darba devēji darba vides risku novērtēšanu varētu veikt vienkāršāk, efektīvāk un bez priekšzināšanām, Valsts darba inspekcija sadarbībā ar Eiropas darba drošības un veselības aizsardzības aģentūru izstrādājusi interneta vietnē bāzētu interaktīvu rīku OiRA (Online Interactive Risk Assessment).

 

Renārs Lūsis, Valsts darba inspekcijas direktors: “Eiropas Savienības direktīva un Latvijas Republikas Darba aizsardzības likums nosaka - darba vides risku novērtēšana katram darba devējam ir jāveic ne retāk kā reizi gadā. ES dalībvalstīs veiktais pētījums atklājis - mazie uzņēmēji uzskata, ka risku novērtēšana pārlieku sarežģīta un resursu ietilpīga. Daļai darba devēju šķiet, ka uz tiem nemaz neattiecas, uzskatot, ka viņu mazais uzņēmums ir drošs un tajā nav risku. Savukārt citi atzīst, ka trūkst atbalsta un metodikas darba vides risku novērtējuma veikšanai. OiRA rīks ir veids, kā mēs varam atbalstīt mazos uzņēmumus un lauzt valdošos stereotipus, ko atklājis veiktais pētījums.”

 

Šobrīd OiRA veiksmīgi lieto jau teju 5000 Latvijas uzņēmēju. OiRA ir īpaši piemērots mazajiem uzņēmumiem. Ar OiRA darba devējs bez īpašām priekšzināšanām darba aizsardzībā un liekiem tēriņiem var atpazīt savā darba vietā esošos darba vides faktorus un novērtēt, cik liels ir risks, ka nodarbinātie cietīs vai saslims darba vietā. Ar rīka palīdzību iespējams noteikt veicamos darba aizsardzības pasākumus, kā arī sagatavot normatīvajos aktos prasīto dokumentāciju - darba vides riska novērtējumu un darba aizsardzības pasākumu plānu.

 

“OiRA kā rīks ļauj darba devējiem ietaupīt laiku un līdzekļus, jo rīks vienuviet satur visas normatīvo aktu prasības darba aizsardzībā, kas konkrētai nozarei ir svarīgas. Tieši tāpēc ir izveidoti dažādi rīki - darba devējiem viesnīcās ir jānovērš citi riska faktori nekā autoservisā vai būvlaukumā. Valsts darba inspekcija rūpējas par rīka saturu - regulāri atjauno to atbilstoši normatīvo aktu prasībām, papildina ar jauniem skaidrojušiem materiāliem, filmām, plakātiem. OiRA rīks ir pieejams bez maksas tiešsaistē, jebkurā laikā un  no jebkuras vietas. Pozitīvi, ka rīks ne tikai palīdz identificēt problēmas uzņēmumā, bet arī piedāvā darba devējam iespējamos risinājumus darba vides risku mazināšanai vai novēršanai,” uzsver Valsts darba inspekcijas direktors Renārs Lūsis.

 

Šobrīd latviešu valodā ir izstrādāti divpadsmit rīki – darbam birojā,  izglītības iestādēm, veikaliem, lauksaimniecības uzņēmumiem, uzkopšanas darbiem, sabiedriskajā ēdināšanai, viesnīcām un viesu mājām, skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem, uzņēmumiem, kas veic automobiļu apkopes un remontu, būvdarbu veicējiem, kas strādā telpās, autotransportam, ārstu praksēm.

 

Linda Tellgrena, bloga “Lindas Virtuve” autore: “Tas, ka uzņēmums ir neliels un tā ikdienas darbība šķietami nav saistīta ar augstiem riskiem, nenozīmē, ka darba vides risku aspektu drīkst ignorēt. Pat savās mājās mēs veicam pasākumus, lai veidotu pārdomātu un patīkamu vidi, tad kāpēc to gan nedarīt arī darba vietās? Darba vides risku izvērtēšana un novēršana ir gluži kā laba apdrošināšana - ieguldot proporcionāli nedaudz resursu, varam izvairīties no lielākiem negadījumiem un izdevumiem nākotnē. Tādējādi pasargājot gan sevi, gan savus padotos. Katrs darbinieks ir vērtība!”

 

Aivars Mackevičs, portāla BalticTravelnews.com direktors: “Priecē, ka OiRA kā rīks ir pielāgots katras nozares specifikai. Piemēram, paredzot čūsku kodumu risku viesu namiem laukos. Viesmīlības nozarē, kā restorānos, tā viesnīcās, būtiska ir katra detaļa. Piemēram, pareizi izbūvējot grīdu un izvietojot atbilstošus paklājus, uzņēmējs gan ietaupa laiku telpu uzkopšanai, gan nodrošina drošu darba vidi saviem darbiniekiem, tādējādi taupot sava uzņēmuma līdzekļus. Taču par darba vides risku novērtēšanu uzņēmējs nereti sāk domāt tikai divos gadījumos - ja ir noticis nelaimes gadījums vai ja draud sods. Uzņēmēji būtu vairāk ieinteresēti vērtēt un novērst riskus, ja saskatītu tajā ekonomisko izdevīgumu. Sakārtotā un standartizētā vidē darbinieki ātrāk izprot savus pienākumus un apgūst darba vidi, tādējādi var ātrāk sākt darboties, darbinieki mazāk slimo, tādējādi ir mazāka darbinieku rotācija. Tas viss palīdz uzņēmējam taupīt laiku un finanšu resursus. Turklāt situācijā, ja notiek nelaimes gadījums, darba vides risku novērtēšana ar OiRA palīdz sadarbībā ar apdrošinātājiem, jo uzņēmumā tiek veikta darba vides risku vadība un  dokumentācija ir sakārtota atbilstoši noteikumiem. ”

 

OiRA video: https://ej.uz/OIRAvideo

OiRA rīks tiešsaistē: www.vdi.gov.lv/lv/oira/

 

Papildu uzziņām par OiRA:
Linda Matisāne
VDI Sadarbības un attīstības nodaļas vadītāja
E-pasts Linda.Matisane@vdi.gov.lv
Tālr. +371 26482297
www.vdi.gov.lv/lv/oira/


07.03.2018.

KOKA KARKASA MODUĻU RISINĀJUMS: ātrai un efektīvai būvniecības procesa nodrošināšanai

VAIRĀK INFORMĀCIJAS ŠEIT


05.03.2018.

Sociālie uzņēmumi un pašvaldības: sadarbība, partnerība un sinerģija

Sociālā uzņēmējdarbība, kas ir efektīvs līdzeklis sociālo problēmu risināšanai, ir strauji augoša nozare Eiropā. Lai gan Baltijas valstīs, Skandināvijā un Baltkrievijā šis jēdziens joprojām ir salīdzinoši jauns, katru gadu arvien vairāk sociālo uzņēmumu pievēršas neskaitāmām sociālām problēmām un izaicinājumiem, piedāvājot daudzveidīgu risinājumu klāstu.

Ir tapis pārskats par sadarbību un partnerību starp sociālajiem uzņēmumiem un pašvaldībām Latvijā, Baltkrievijā un Zviedrijā “SOCIĀLIE UZŅĒMUMI UN PAŠVALDĪBAS: SADARBĪBA, PARTNERĪBA UN SINERĢIJA”.

Šīs publikācijas mērķis ir izpētīt sociālo uzņēmumu un pašvaldību partnerības, sadarbības un sinerģijas jautājumus praktiskā un risinājumu-orientētā veidā:

Latvijas Lauku attīstības programma 2014-2020.gadam. M6.4. Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā

Laila Stapkeviča,
Attīstības un plānošanas nodaļas projektu vadītāja


Jau otro gadu Bauskas novada pašvaldība godinās novada uzņēmējus konkursā „Bauskas novada uzņēmēju gada balva 2016”.

Konkursa mērķis ir apzināt un godināt Bauskas novada uzņēmējus, kuri aktīvi un godprātīgi darbojas savā nozarē, sekmējot uzņēmējdarbības vides attīstību novadā, veicināt Bauskas novada uzņēmēju atpazīstamību, popularizējot labas uzņēmējdarbības prakses piemērus Bauskas novadā un stiprināt lokālpatriotismu un piederības sajūtu.

Saskaņā ar konkursa nolikumu noteiktas sekojošas nominācijas – „Novada lauksaimnieks”, „Novada tēla popularizētājs”, „Novada izaugsme”, „Novada jaunais uzņēmējs”, „Gada pakalpojumu sniedzējs/tirgotājs”, „Gada partneris”, „Novada mājražotājs/amatnieks”, "Skolēnu mācību uzņēmums”.

Bauskas novada pašvaldība aicina visus novada iedzīvotājus aktīvi iesaistīties Bauskas novada gada uzņēmēju nominēšanā!

Tieši mēnesi - no 2016.gada 1.septembra līdz 2016.gada 1.oktobrim anketas uzņēmēju nominēšanai būs novietotas publiski pieejamās vietās Bauskas novada pašvaldības iestādēs – Tūrisma informācijas centrā, Bauskas Kultūras centrā, novada bibliotēkās, pagastu pārvaldēs, sociālajā dienestā. Noteikti izmantojiet iespēju aizpildīt anketu, ja pamanāt to kādā no kapitālsabiedrībām vai tirdzniecības vietām. Aizpildītās anketas iespējams iesniegt pagastu pārvaldēs, Bauskas novada pašvaldības administrācijas ēkā, klientu apkalpošanas centrā, 1.stāvā, Bauskas Tūrisma informācijas centrā, novada bibliotēkās. Elektroniski anketas pieejamas Bauskas novada pašvaldības mājas lapā.

Ja vēlaties, anketā iespējams norādīt savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru. Visas anketas, kuru aizpildītāji būs zināmi, piedalīsies izlozē par Nominētāja balvu – dāvanu grozu ar novada ražotāju produkciju.

Esiet atsaucīgi – aizpildot anketu ar dalību aplieciniet savu piederību Bauskas novadam!  

Anketa pieejama ŠEIT

Bauskas novada pašvaldības konkursa „Bauskas novada uzņēmēju gada balva” NOLIKUMS 


Pieejamie atbalsta instrumenti uzņēmējiem 2016.gada sākumā ŠEIT


 

Bauskas pašvaldība paraksta līgumu ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Rietumzemgales padomes sēde trešdien, 2. decembrī, tika parakstīts līgums par sadarbību starp LTRK un Bauskas novada domi.

Ar to abas iesaistītās puses apņemas sadarboties savā starpā ar mērķi apmainīties ar informāciju un piesaistīt jaunus investorus uzņēmējdarbības attīstībai pašvaldības teritorijā.

LTRK apņemas sniegt informāciju par potenciālajiem investoriem un citiem interesentiem, informēt pašvaldību par izmaiņām normatīvajos aktos un LTRK darba kārtībā, kas skar uzņēmējus un uzņēmējdarbības uzsācējus, kā arī informatīviem pasākumiem. Savukārt pašvaldība saistošu LTRK informāciju sniegs vietējiem uzņēmējiem, uzņēmējdarbības uzsācējiem, citiem interesentiem. Ziņos LTRK par novada teritorijā esošiem uzņēmumiem, kuriem nepieciešama investoru piesaiste.

Pašvaldības attīstības nodaļas vadītāja Ilze Tijone uzsver, ka LTRK Zemgalē organizē Uzņēmēju dienas. “Kamera pašlaik uzņēmējdarbības veicināšanā ir laba partnere. Viņi rīko dažādus seminārus, pārsūta saistošu informāciju. Pašvaldībai viens no uzdevumiem ir veicināt uzņēmējdarbību. Šis ir viens no instrumentiem,” uzskata I.Tijone.

Padomes sēde notika SIA “Iecavnieks&Co”. Sēdes dalībnieki apskatīja SIA “Iecavnieks&Co” ražotni un blakus mītošo uzņēmumu “Paint Eco”.

Sēdi atklāja LTRK Zemgales reģionālās padomes priekšsēdētājs Imants Kanaška. “Tagad plānojam LTRK vadību vest uz reģioniem. Lai tie saprastu jūsu vajadzības,” stāsta I.Kanaška.

LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš sniedz aktuālāko informāciju no Saeimas, kādi uzņēmējdarbību ietekmējoši lēmumi pieņemti, kā ierosinājumi un rīcības plāni piedāvāti.

Pēc ekskursijas prezentāciju par pašvaldībām un to sadarbību ar uzņēmējiem sniedza Iecavas novada domes priekšsēdētājs Jānis Pelsis un Bauskas novada domes Attīstības nodaļas vadītāja I.Tijone.

LTRK Zemgales reģionālā padome ir brīvprātīga organizatoriska struktūra, kas pārstāv reģiona uzņēmēju intereses. Padomes sēdes notiek dažādos uzņēmumos, lai iepazītu situāciju un izveidotu ciešākus kontaktus.

Zane Gorškova
sabiedrisko attiecību speciāliste


Virtuālais ceļvedis uzņēmējspēju attīstībai

Ar biznesa izglītības organizācijas Junior Achievement – Young Enterprise Europe iniciatīvu nesen izveidotais virtuālais ceļvedis uzņēmējspēju attīstībā www.tesguide.eu jau izpelnījies vairāku valstu skolotāju atzinību. Tajā apkopoti ap simt dažādu rīku, metožu un labās prakses piemēru skolotājiem uzņēmējspēju attīstīšanā, ko praktizē Eiropas skolās un dažādu industriju pārstāvji. Vietne ir angļu valodā, un tā ir brīvi pieejama ikvienam skolotājam. Tur pieejamās metodes un labās prakses piemēri sadalīti 35 tematiskās pakās un tās ērti atlasīt pēc apmācāmās vecuma grupas, attīstāmās prasmes vai mācību tēmas. Praksē pārbaudītas kolēģu metodes atradīs gan pirmsskolas skolotāji, gan pamatskolas, vidusskolas un pat augstskolas pasniedzēji. Būtiski, ka vietnē var reģistrēties ikviens skolotājs un arī pievienot papildus rīkus, kā arī ar palīdzēt kolēģiem pilnveidot esošos, komentējot un iesakot uzlabojumus.

http://www.tesguide.eu/web_article/about-tes.htm

 


Cienījamie Bauskas novada uzņēmēji!

      Uzņēmējdarbība ir viens no būtiskākajiem priekšnosacījumiem katras pašvaldības ilgtspējīgai izaugsmei un nozīmīgs iedzīvotāju labklājības un dzīves līmeņa pieauguma dzinulis. Bauskas novada pašvaldība izprot uzņēmējdarbības devumu un novērtē šīs nozares ieguldījumu novada attīstībā. Lai izteiktu pateicību un godinātu Bauskas novada uzņēmējus, kuri, aktīvi strādājot savā nozarē, sekmē novada ekonomisko attīstību un novada iedzīvotāju labklājību, Bauskas novada pašvaldība, sadarbībā ar Uzņēmējdarbības konsultatīvo padomi, biedrību „Uzņēmēju klubs 97”, laikrakstu „Bauskas Dzīve” un novada nevalstiskajām organizācijām, pirmo reizi organizē konkursu „Bauskas novada UZŅĒMĒJS 2015”.

Cienījamie Bauskas novada uzņēmēji,

man ir gods un patiess prieks savā un Bauskas novada pašvaldības vārdā aicināt Jūs piedalīties Bauskas novada pašvaldības un sadarbības partneru kopīgi organizētajā Bauskas novada uzņēmēju godināšanas pasākumā

 „Bauskas novada UZŅĒMĒJS 2015”,

lai kopīgi priecātos par Jūsu paveikto, lepotos ar Jūsu sasniegumiem, dalītos pozitīvās emocijās un vienkārši pabūtu kopā!

 

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Raitis Ābelnieks


 

CLICK | bezmaksas seminārs mazajam biznesam

10 TEHNOLOĢIJU TENDENCES, KAS MAINĪS JŪSU IKDIENAS DARBA EFEKTIVITĀTI

DPA sadarbībā ar Microsoft Latvija aicina Jūs apmeklēt semināru CLICK, kurā varēsiet uzzināt par efektīvākajām biznesa tehnoloģijām, programmatūru un datu drošību mazajā biznesā. Jums būs iespēja redzēt, kā strādā jaunākie IT rīki un kādas priekšrocības tie sniedz uzņēmējdarbības vadīšanai un attīstīšanai. Tapāt uzzināsiet, kādi ir riski Jūsu datu drošībai un ko darīt, lai pasargātu sava uzņēmuma datus un informāciju.

 

 

NORISES LAIKS UN VIETA

2015.gada 17.septembris, plkst.9.00, Microsoft Latvija birojā, Zaļā iela 1, Rīgā

DIENAS KĀRTĪBA

9.00 - 9.30 Reģistrācija un rīta kafija.
9.30 - 9.45  Atklāšana. Jaunas iespējas mazajam biznesam. Gatis Ošs, DPA direktors.
9.45 - 10.20 Kas ir mākonis un kā notiek datu aizsardzība mākonī: praktiskie aspekti. Āris Dzērvāns, Microsoft Mākoņrisinājumu eksperts.
10.20 - 11.00 Darba vietā iestājusies rutīna? Strādā jebkur! 5 efektīvi risinājumi 5 izplatītākajām problēmām ikdienas darbā. Mārtiņš Jurjāns, DPA publiskā sektora vadītājs, un Aldis Ērglis, Microsoft BI eksperts.
11.00 - 11.30 Mākoņrisinājumi un datu drošības juridiskie aspekti. Elīna Umbraško, ZAB Eversheds Bitāns vecākā juriste.
11.30 - 12.00 Kafijas pauze.
12.00 - 12.40 Kā efektīvi sakārtot un sekot līdzi savai programmatūras saimniecībai? Pašiem to neapzinoties, 15 % gadījumu uzņēmēji lieto nelicencētu programmatūru. Ainis Zaharāns, DPA programmatūras resursu pārvaldības grupas vadītājs.
12.40  - 13.00 10 iemesli, kāpēc pāriet uz Windows 10. Nauris Brikmanis, pasākuma vadītājs.
13.00 - 13.40 Sociālā inženierija – uzbrukuma vektors, ko novērst visgrūtāk. Aigars Naglis, DPA drošības eksperts.
13.40 - 14.00  Kafija un mākoņkūkas.

Paralēli semināram būs iespēja apskatīt un izmēģināt jaunākās Windows ierīces.

Kā pieteikties?

Lai pieteiktos semināram vai to skatītos tiešsaistē, reģistrējieties DPA mājas lapā vai rakstiet mums uz e-pastu events@dpa.lv. Jautājumu gadījumā zvaniet pa tālruni 67509900.


Uzņēmējus aicina pieteikt dalību pārtikas izstādē RIGA FOOD 2015

 

Vairāk informācijas www.rigafood.lv

Informācija dalībniekiem

 


 

Aicina popularizēt Latvijas preces LPS rīkotajos pasākumos Latvijas Prezidentūras ES Padomē ietvaros

Latvijas Prezidentūras ES Padomē ietvaros Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkā 17.–18. martā organizēs ES Reģionu Komitejas (RK) (politiskas asamblejas, kas pārstāv visu ES valstu reģionālās un vietējās pašvaldības) Biroja sanāksmi. Tajā piedalīsies ap 100 dalībnieku - RK locekļi, kas ir vēlēti ES valstu vietējo un reģionālo varu pārstāvji, RK Biroja administrācijas pārstāvji un lektori. Savukārt, 19. jūnijā notiks Austrumu partnerības paneļa “Publiskās administrācijas reforma” ekspertu sanāksme, kurā plāno piedalīties ap 60 dalībnieku - pārstāvji no sešām Austrumu partnerības valstīm (Baltkrievija, Moldova, Ukraina, Gruzija, Armēnija un Azerbaidžāna) un lektori no ES dalībvalstīm. Tuvākajās dienās tiks izlemts datums arī trešajam LPS organizētajam pasākumam - Austrumu partnerības reģionālo un vietējo pašvaldību konferences (CORLEAP) sanāksmei. 

Latvijas Pašvaldību savienība būtu īpaši pateicīga, ja šo pasākumu laikā (kafijas pauzēs un starpbrīžos) mums kopā izdotos palepoties ar patieso Latvijas garšu un precēm. Aicinām Jūs ziedot savu produkciju, tādējādi nesot Latvijas un Jūsu uzņēmuma vārdu Eiropas Savienībā un Austrumu partnerības valstīs. Ziedojot konkrētiem prezidentūras pasākumiem, Jums būs iespēja pasākuma norises vietā izvietot reklāmas roll-up un atpazīstamības stendu, kā arī savu logo un saiti uz mājaslapu iekļaut prezidentūras mājaslapā www.eu2015.lv. 

Partnera atpazīstamību veicinošie pasākumi
Ziedojuma (dāvinājuma) piedāvājums

 

Zane Dūze

Latvijas Pašvaldību savienība

Ārējo sakaru speciāliste

Tālr.: +371 67508535

Mob.tālr.: +371 26553153

E-pasts: zane.duze@lps.lv

Skype: zane.duze


Izveidota Facebook lapa Atbalsts uzņēmējiem

Ekonomikas ministrija ir izveidojusi Facebook lapu „Atbalsts uzņēmējiem” www.facebook.com/atbalstsuznemejiem, kurā informēsim par šobrīd pieejamo valsts atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, kā arī par plānotajām ES fondu programmām 2014 . - 2020. gada plānošanas periodā. Vienlaikus šeit publicēsim arī informāciju par organizētajiem pasākumiem komersantiem.

„Ekonomikas ministrija kopā ar mūsu sadarbības partneriem  šogad kopumā organizējusi 18 forumus „Atbalsts uzņēmējiem” dažādās Latvijas pilsētās, kurus apmeklējuši vismaz 1200 komersanti. Uzņēmēju lielā interese par forumiem un tajās diskutētajām tēmām bija galvenā motivācija Ekonomikas ministrijai izveidot īpašu lapu Facebook, vienkopus publicējot informāciju par aktuālajām atbalsta programmām un informatīvajiem pasākumiem, vienlaikus arī paplašinot ministrijas komunikāciju ar sabiedrību, šoreiz jo īpaši ar uzņēmējiem, sociālajos medijos,” uzsver Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Mārtiņš Lazdovskis.

Facebook lapā, galvenokārt, plānojam stāstīt par Ekonomikas ministrijas, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Latvijas Garantiju aģentūras un Latvijas finanšu attīstības institūciju Altum administrētajām programmām un organizētajiem pasākumiem.

Pēc iespējas centīsimies apkopot informāciju par aktuālo uzņēmējiem, publicējot informāciju arī par Nodarbinātības valsts aģentūras un Lauku atbalsta dienesta atbalsta programmām un pasākumiem uzņēmējiem.

Aicinām Jūs sekot jaunumiem Facebook lapā „Atbalsts uzņēmējiem” un izplatīt šo informāciju saviem biedriem un sadarbības partneriem.

Cieņā
Evita Urpena
Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Tālr: 67013193
E-pasts: Evita.Urpena@em.gov.lvatbalstsuznemejiem@em.gov.lv

 


Valsts atbalsts uzņēmējdarbībai – finanšu institūcijā ALTUM

 
 

„Latvijas Attīstības finanšu institūcijā Altum” aktīvi īsteno valsts atbalsta programmas un izsniedz valsts atbalsta programmu aizdevumus uzņēmējiem. Šobrīd ALTUM īsteno kopumā septiņas 

uzņēmējdarbības valsts atbalsta programmas, kas paredzētas gan iesācējiem biznesā un jauniem projektiem, gan pieredzējušiem uzņēmējiem, kas vēlas attīstīt savu biznesu un celt konkurētspēju. Vairākas programmas paredzētas lauksaimniekiem.

Izsniedzot valsts atbalsta programmu aizdevumus, ALTUM uzņemas lielākus riskus, tai skaitā zemāku ķīlas nodrošinājumu, apgrozāmo līdzekļu aizdevumu atmaksas termiņi ir garāki, finansējums pieejams arī uzņēmējiem bez pieredzes. 
ALTUM ietilpst „Attīstības finanšu institūcijas” koncernā.


Valsts atbalsta programmas, kuras ALTUM  īsteno:

-    Starta programma paredzēta topošajiem un esošajiem jaunajiem uzņēmējiem. Tā piedāvā aizdevumu līdz 76.8 tūkstošiem eiro, bezmaksas konsultācijas biznesa plāna sagatavošanai, kā arī aizdevuma procentu subsīdiju - biznesa uzsācējiem atkarībā no uzņēmuma darbības ilguma tiks segti 80% vai 70% no kopējās aizdevuma  procentu  maksājumu summas. Projektiem līdz 7, 1 tūkstotim eiro nav nepieciešams uzņēmēja līdzfinansējums. 
-    MVU mikrokreditēšanas programma paredzēta mikrouzņēmumiem, maziem un vidējiem uzņēmumiem dzīvotspējīgu uzņēmējdarbības projektu īstenošanai. Aizdevuma summa līdz  25 000 eiro un aizdevumi pieejami ar termiņu līdz 7 gadiem. Uzņēmējiem pievilcīgs jauninājums programmā ir aizdevuma procentu maksājumu subsīdija 50% apmērā. Tas nozīmē, ka, izpildot noteiktos kritērijus, pusi no aizdevuma procentos maksājamās summas uzņēmēja vietā segs ALTUM no Eiropas Reģionālā attīstības fonda resursiem.
-    MVU izaugsmes aizdevumu programma. Programmas ietvaros finansējumu var saņemt mazie, vidējie komersanti, lauksaimnieciskās produkcijas ražotāji un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības. Viens komersants var saņemt aizdevumu kopumā līdz 426,8 tūkstošiem eiro, savukārt  lauksaimniecības produkcijas ražotāji - līdz 2,8 miljoniem eiro. 
Nelauksaimniecisko investīciju projektiem aizņēmējiem, kuru saimnieciskā darbība ir uzsākta ne agrāk par 5 gadiem, tiek piedāvāta aizdevuma procentu subsīdija 50% apmērā no kopējās aizdevumu procentu maksājumu summas.
Apstrādes rūpniecības nozares investīciju projektiem paredzētas garantijas 65% vai 80% apmērā no aizdevumu summas, tādējādi aizdevumi būs pieejami uzņēmumiem ar nepietiekamu nodrošinājumu.
-    Komersantu konkurētspējas uzlabošanas programma. Tā piedāvā gan investīciju, gan apgrozāmo līdzekļu aizdevumus par  kopējo summu, kas nepārsniedz 2.1 miljonu eiro vienam vai savstarpēji saistītiem uzņēmumiem. Programma paredzēta mikro, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
-    Mikrokreditēšanas programma paredzēta neliela uzņēmuma attīstīšanai vai jauna izveidei, mikrouzņēmumiem līdz 10 darbiniekiem, kā arī saimnieciskās darbības veicējiem. Aizdevumu maksimālā summa 14.2 tūkstoši eiro, turklāt vienkāršota aizdevuma noformēšana.
-    Apgrozāmo līdzekļu aizdevumi lauksaimniekiem.  Programmā pieejami aizdevumi no 7 tūkstošiem eiro līdz 1 miljonam eiro, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīviem – līdz 2,850 miljoniem eiro.
-    Zemes iegādes kreditēšanas programma. Programma piedāvā aizdevumus lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādei līdz 426.8 tūkstošiem eiro. Tiek īstenota sadarbībā ar Lauku attīstības fondu.

ALTUM klientus apkalpo deviņās filiālēs Latvijas lielajās pilsētās, tostarp Jelgavā, kā arī attīstības programmu konsultāciju centros visā Latvijā. 
Tuvākais attīstības programmu konsultāciju centrs atrodas Bauskā, Pionieru ielā 1/1. Plašāka informācija par ALTUM piedāvājumu uzņēmējiem ALTUM mājas lapā.

Lai atrastu sava uzņēmuma aktuālajām vajadzībām piemērotāko programmu, aicinām izmantot www.altum.lv  Atbalsta  programmu kalkulatoru.

 

Biežāk uzdotie jautājumi par ALTUM


 

Turpinās pieteikšanās konkursam "Latvijas eksportprece 2014"

Pieteikuma anketa pieejama šeit

Lai sekmētu Latvijas uzņēmumu konkurētspēju ārvalstu tirgos, veicināt produktu eksporta apjoma un kvalitātes pieaugumu, produktu ar augstu pievienoto vērtību atpazīstamību, Latvijas Eksportpadome organizē konkursu vietējiem uzņēmumiem “Latvijas eksportprece 2014”, kurā tiks noteikti eksportspējīgākie uzņēmumi un izcelti to izstrādājumi vai pakalpojumi. Kopš vasaras balvai „Latvijas Eksportprece 2014” jau pieteikušies vairāki desmiti vietējo uzņēmumu un interese joprojām aktīvi turpinās. Konkursa laureāti tiks paziņoti svinīgā ceremonijā šī gada novembrī. Visi konkursa finālisti varēs izmantot arī īpašu preču zīmi “Quality Product of Latvia”. 

Preču zīme “Quality Product of Latvija” veidota, lai piešķirtu Latvijā ražotiem produktiem kvalitātes zīmi, tādējādi veicinot produktu un uzņēmumu atpazīstamību, apliecinot to kvalitāti un pastarpināti veicinot produkcijas pārdošanas apjomus ārvalstīs. Latvijas uzņēmumi, kas saražotās preces eksportē vienlaikus veido arī valsts tēlu, tādēļ preču zīme “Quality Product of Latvia” tiek piešķirta kvalitatīviem Latvijas produktiem, kurus ārvalstu tirgos atpazīst un piešķir tiem papildus pievienoto vērtību. 

„Kā zināms, Latvijas eksportam ir tendence pieaugt no gada uz gadu, kas, nenoliedzami, liek mums lepoties ar vietējiem uzņēmumiem un to vēlmi nepārtraukti attīstīties. Lai arī nereti to aizmirstam, mums Latvijā ir daudzi inovatīvi domājoši, spējīgi un enerģiski uzņēmēji, kas veido kompānijas ar augstu efektivitāti, piedāvā radošas idejas, ražo preces un pakalpojumus, kas tiek augstu novērtēti arī ārvalstīs. Patreizējā ekonomiskā situācija Latvijā vēlreiz apliecina, ka tieši no šādiem – nākotnes perspektīvās domājošiem – uzņēmumiem būs atkarīga arī mūsu valsts turpmākā attīstība, tādēļ ir jānovērtē un jālepojas ar sasniegumiem un jāmudina arvien jaunas kompānijas ražot un piedāvāt eksporta tirgos konkurētspējīgus produktus. „Latvijas Eksportprece 2014” ir veids kā pateikt paldies un vienlaikus „uzsist uz pleca” uzņēmumiem, kas šajā gadā uzrādījuši labākos rezultātus. Mēs vēlamies aicināt visus uzņēmumus, kas ar savu ražoto produkciju iepriecina ne tikai mūs pašus, bet arī cilvēkus aiz Latvijas robežām, piedalīties konkursā, kura rezultātā tiks noteikta Latvijas perspektīvākā eksportprece,” norāda Latvijas Eksportpadomes pārstāvis – eksperts Aivars Kalniņš.

Pieteikšanās dalībai konkursā „Latvijas Eksportprece 2014” turpinās līdz pat novembrim. Pieteikties tiek aicināts ikviens uzņēmums, kas Latvijā ražo produktus ne vien vietējam, bet arī starptautiskam tirgum. Konkursa “Latvijas Eksportprece 2014″ pretendenti tiks izvērtēti īpaši izveidotā ekspertu komisijā.
Uzņēmumi, kas vēlas pieteikt savu produkciju vai pakalpojumu konkursam, tiek aicināti aizpildīt pieteikuma anketu, kā arī neskaidrību gadījumā sazināties ar "Latvijas Eksportpadomi" pa tālruni +371 29550364, vai arī sazināties rakstot e-pastu: info[at]eksports.lv

Kontakti:
Latvijas Eksportpadome
Tālrunis: 29550364
E-pasts: info[at]eksportpadome.lv
Twitter: @eksportpadome
Twitter: @LatviaExport