Satiksmes ministrs T. Linkaits tiekas ar Bauskas novada vadību

Šodien, 14.februārī, Bauskā viesojās satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš Bauskas novada domē tikās ar Bauskas novada domes priekšsēdētāju Arnoldu Jātnieku, priekšsēdētāja vietnieku Voldemāru Čaču un izpilddirektoru Jāni Kalinku, lai pārrunātu aktualitātes satiksmes nozarē, kuras skar Bauskas novadu.
Satiksmes ministrs šodien devās vizītē uz Lietuvu, pa ceļam piestājot Bauskā. Tālis Linkaits Bauskā uzturējās nepilnu stundu. „Vēlos iepazīties ar pašvaldību vadītājiem, veidot labu komunikāciju, uzklausīt priekšlikumus un rast risināju, lai uzlabotu situāciju satiksmes nozarē,” tā T. Linkaits.
Viņš uzsvēra dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecības nozīmīgumu. Satiksmes ministrs uzskata, ka realizējot projektu, tam būtu jākalpo arī reģionālai satiksmei. T. Linkaits runāja arī par Bauskas apvedceļa būvniecību. Kā zinaāms, vispirms tiks realizēts Ķekavas apvadceļa projekts, kurā līdz gada beigām varētu noslēgties iepirkuma procedūra. Paredzēts, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbi varētu sākties 2020.gadā.
Bauskas novada domes vadība satiksmes ministram uzdeva vairākus jautājumus. Novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks vaicāja par absurdo situāciju, kad daudzviet ir asfalta klājuma pārrāvumi. Novadā ir ceļa posmi, kuros pašvaldības ceļš ir asfaltēts, bet, piemēram, 200 metru garš VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārvaldībā esošā posma turpinājums līdz ciemam - nav. Priekšsēdētājs uzvēra, ka tik īsa posma asfaltēšana neprasītu ļoti lielu finansējumu, bet iedzīvotāju braukšanas apstākļi krietni uzlabotos.
Izpilddirektors J. Kalinka satiksmes ministru aicināja pārdomāt par loģisku resursu izmantošanu raugoties no saimnieciskā viedokļa. Iedzīvotāji ir neizpratnē, kāpēc VAS “Latvijas Valsts ceļi” “šķūres” cauri ciemam brauc ar paceltām sniega tīrīšanas tehnikas lāpstām. Tāpat, J. Kalinka izteica bažas, ka Rail Baltica būvniecības laikā, cauri pilsētai brauks smagā tehnika. Šādu situāciju nedrīkst pieļaut un smagās transporta vienības jānovirza braukšanai pa apbraucamajiem ceļiem, nevis pilsētas centru.
Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks V. Čačs satiksmes ministram norādīja uz kādu netaisnību – maģistrāles “A7” ceļa posms cauri Iecavai ir VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārvaldībā, bet šīs pašas maģistrāles ceļa posms cauri Bauskai ir pašvaldības pārvaldībā. Šī posma uzturēšana prasa lielus finanšu līdzekļus. V. Čačs izteica priekšlikumu - VAS “Latvijas Valsts ceļi” varētu pārņemt pārvaldībā maģistrāles posmu cauri Bauskai, bet pašvaldība pārņemtu pārvaldībā kādu VAS “Latvijas Valsts ceļi” ceļa posmu kādā no Bauskas novada pagastiem.
A. Jātnieks vaicāja par ceļa būves specifiku – daudzviet, lai atjaunotu ceļa virskārtu, tiek pārtaisīta visa ceļa infrastruktūra, kaut jau esošā ceļa pamatne ir labā stāvoklī. Šāda prakse tikai sadārdzina ceļa sakārtošanas izmaksas. Satiksmes ministrs atbildēja, ka šādu praksi piekopj projektētāji, lai garantētu ceļa kvalitāti ilgtermiņā un tiktu izpildīti visi noteikumi. Atjaunojot tikai ceļa virskārtu, nav garantijas par jau esošās ceļa infrastruktūras atbilstību visiem noteikumiem.
J. Kalinka mudināja Satiksmes ministriju pievērst lielāku uzmanību un mudināt atbildīgos veikt pastiprinātas svara kontroles “fūrēm”. Vasaras sezonā smagā transporta tehnika brauc cauri pilsētai veidojot dziļas rises.
Tāpat, tika aktualizēti jautājumi par “smilšu vannām” uz grants ceļiem vasaras sezonā un iespējamo apļa izbūvi Draudzības ielas krustojumā ar maģistrāli “A7”.
Satiksmes ministrs piekrita novada domes pārstāvju priekšlikumiem un ierosinājumiem, atzīstot, ka ne vienmēr situāciju ir iespējams atrisināt vadoties pēc saimnieciski izdevīgākā un loģiskākā risinājuma, kaut tā tam vajadzētu būt. Satiksmes ministrs tikšanos vērtēja pozitīvi, atzīstot, ka pašvaldības ierosinājumi ir pamatoti un tiks darīts viss iespējamais, lai tie iespēju robežās tiktu realizēti.
Artūrs Dulbe,
sabiedrisko attiecību speciālists