Gājēju tilts pār Mūsas upi iegūst 1.vietu konkursā “Latvijas Būvniecības gada balva 2016”

2017.gada 6.martā Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī kopā bija pulcējusies liela daļa Latvijas būvnieku sabiedrības. Tur konkursa “Latvijas būvniecības gada balva” noslēguma ceremonijā tika noskaidroti Latvijas labākie būvnieki un būves.
Pirmā vieta nominācijā „Inženierbūve – jaunbūve” tika piešķirta gājēju tiltam pār Mūsas upi Bauskā. Vērienīgā un ilgi gaidīta projekta īstenošana noslēdzās 2016.gada nogalē. 21.novembra pievakarē, daudzu jo daudzu pilsētnieku un novadnieku atbalstīts, aizritēja jaunā gājēju tilta pār Mūsas upi atklāšanas pasākums. Ļaudis nebija nobaidījis ne dzestrais novembra vējš, ne vakara nokrēsla, un pasākuma apmeklētāju skaits sasniedza vairākus simtus.
Izaicinājums tilta būvniecībā bija ne vien tā garums, bet arī balsta sienas izbūve stāvajā krastā, kuru piedevām divās daļās sadala dziļa grava. Katrs kāpņu pakāpiens būtībā ir divmetrīga betona siena ar stiprinājumu, kas nofiksēts ar smilšu kārtu. Šādas sienas ir vairākas. Tās visas savā starpā ir sastiprinātas un “sasietas” ar armatūru un betona laidumiem. Šāda konstrukcija garantē, ka konstrukcija izturēs jebkuras lietusgāzes un pavasara un rudens plūdus, jo tilta segums atrodas arī divus metrus augstāk par maksimālo ūdens līmeņa rādījumu Mūsas upē. Līdz tilta virsmai no krasta ved 13 līmeņu panduss. Šāds slīpums ceļu līdz tiltam bez problēmām ļauj pārvarēt gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, gan arī māmiņām ar bērnu ratiņiem.
Tilta vantis izgatavojis vadošais šīs jomas ražotājs Eiropā. Būves kalpošanas laiks – 100 gadu, tāds bija pašvaldības lūgums projektētājiem. Tilta virsma un margas veidotas no 70 mikronu bieza cinkotā skārda, kura kalpošanas ilgums ir vismaz 20 gadu. Gājēju tilta būvniecība tika īstenota divos posmos – pirmajā posmā tika īstenota tilta izbūve, otrajā posmā izbūvēts pieejas panduss. Lai iedzīvotājiem nodrošinātu upes šķērsošanas iespēju arī jaunā tilta būvniecības procesā, tika izbūvēts pagaidu tilts ar nepieciešamajām pieejām. Līdzekļi tilta būvniecībai tika rasti pašvaldības budžetā, kā arī tika ņemts aizņēmums Valsts kasē.
Projekta izpildē atbildīgās personas:
- Projekta autors un autoruzraugs SIA „BT projekts”, Ernests Tolpežņikovs;
- Būvuzņēmējs SIA „Tilts”, atbildīgais būvdarbu vadītājs Artjoms Gridņevs;
- Atbildīgā persona SIA “Tilts” projektu vadītājs Kirils Loškarjovs;
- Būvuzraudzība SIA “Jurēvičs un partneri”;
- Atbildīgais būvuzraugs Ilmārs Krieviņš
Konkursa "Latvijas Būvniecības Gada balva 2016" devīze - „Drošība”. Kopumā šoreiz tika saņemti 88 pieteikumi, pārstāvot visdažādāko būvju tipoloģiju un aptverot visu Latviju, kā arī Zviedriju, Igauniju un Krieviju, kur Latvijas pilsoņi piedalījušies objektu tapšanā. Visus konkursam pieteiktos objektus no 2017.gada jau no 28. februāra līdz pat marta vidum ir iespējams aplūkot izstādē Līvu laukumā Rīgā.”
Konkurss „Latvijas Būvniecības Gada balva” notiek trešo reizi un ir žurnālu „Latvijas Būvniecība” un „Latvijas Architektūra” organizēts pasākums. Konkurss tiek rīkots sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, VARAM, Rīgas domes Īpašuma departamentu, Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, biedrību „Building Design and Construction Council” Latvijas Restauratoru biedrību, Latvijas Būvkonstrukciju projektētāju asociāciju, Latvijas Amatniecības kameru, biedrību „Zaļās mājas”. Konkursu šogad atbalstījuši „Technonicoll”, „Pillar”, „Thermowhite”, „Peikko Latvija”, „Condair”.
Ilvija Tetērina,
Sabiedrisko attiecību nodaļas praktikante
Ieva Šomina,
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja