Sestdiena, 07. Decembris, 2019. Anta, Antonija, Dzirkstīte
Sazinies ar mums 80003939

Bauskā Izglītības un zinātnes ministre tiekas ar skolēniem, pedagogiem un priekšsēdētāju


Bauskā Izglītības un zinātnes ministre tiekas ar skolēniem, pedagogiem un priekšsēdētāju2019.11.20 Komentāri (0) Bauskā Izglītības un zinātnes ministre tiekas ar skolēniem, pedagogiem un priekšsēdētāju

Izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas 20.novembra vizīte Bauskā sākās Bauskas Valsts ģimnāzijā, kur ministre sarunājās ar skolēniem. Vēlāk amatpersona tikās ar Bauskas novada domes priekšsēdētāju Arnoldu Jātnieku, bet vizītes noslēgumā I.Šuplinska diskutēja ar Bauskas novada izglītības iestāžu pedagogiem.

Tikšanās laikā ar jauniešiem, ministre prezentēja Izglītības un zinātnes ministrijas prezentāciju par izglītības jomu un tās sistēmu Latvijā, izglītības tendencēm mūsdienās, skolu tīklu situāciju pašvaldībās, izglītības jomas plusiem un mīnusiem valstī un novados.

 

 

Ministre atbildēja uz tādiem jauniešu jautājumiem, kā - kāpēc kļuvāt par ministri, kā vērtējat ERASMUS + projektu lietderīgumu, vai latgaliešu valodai nevajadzētu piešķirt valsts valodas statusu, vai izvēloties mācīties, piemēram, Oksfordā, skolēns var saņemt ministrijas atbalstu, kāpēc skolotājiem ir zemas angļu valodas zināšanas un kā šo situāciju var mainīt, kā arī jauniešus interesēja ministres viedoklis par brīvpusdienām.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pēc pusotras stundas ilgās diskusijas ar jauniešiem, ministre tikās ar Bauskas novada domes priekšsēdētāju Arnoldu Jātnieku, bet vizītes noslēgumā I.Šuplinska diskutēja ar Bauskas novada pedagogiem. Klātesošajiem ministre stāstīja par izglītības iestāžu un konkrēti - vidusskolas tīklu sakārtošanas iespējām, vidusskolu atbilstību minimālā skolēnu skaita prasībām un viengadīgo studiju programmu. Ministre iepazīstināja pedagogus ar izglītības iestāžu skaita izmaiņām pēdējos četros gados, par pedagogu skaita sadalījumu pēc vecuma un citiem statistikas datiem izglītības jomā.

Pedagogi ar ministri sarunājās par ikdienas skolu dzīvi, minot dažādus piemērus un būtiskākās nepilnības izglītības sistēmā. Daži pedagogi Latvijas skolu sistēmā saskata potenciālu, lai pie mums realizētu, piemēram, Somijas un Igaunijas valstu pieredzi. Ministre piekrita, ka šobrīd šo valstu izglītības modelis ir tāds, uz kuru lēnām virzās arī Latvija skolu sistēma. Pedagogi izcēla tendenci, ka skolās ienāk aizvien vairāk bērni, kuriem ir grūtības apgūt mācību procesu. Ministre piekrita, ka šis jautājums ir jāpēta plašāk un apzinās situāciju, taču konkrēts risinājums šobrīd nav.

Pedagogi minēja, ka valstī nedz vidējā, nedz augstākā izglītība nav obligāta. Sekoja jautājums – vai Latvijā nav par daudz augstskolas? Ministre atklāja, ka gada beigās būs pieejams pētījums par augstskolu absolventiem – cik daudz studenti pēc skolas absolvēšanas turpina darbu jomā, kurā iegūts diploms vai sfērā, kura ir tuvu konkrētai jomai. Šāds pētījums ļaus izvērtēt, cik efektīvs ir absolvents pēc skolas absolvēšanas darba tirgū.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sarunas beigās I. Šuplinska aicināja pedagogus vērsties ministrijā ar priekšlikumiem par skolu sistēmu, tās nepilnībām un iespējamajiem risinājumiem.

„Mūsdienu izglītības sistēmā ir pieejams milzīgs informācijas apjoms. Viens konkrēts risinājums nepastāv. Pedagogiem ir jāpielāgojas situācijai un, kopīgi sadarbojoties, mēs situāciju varam mainīt un uzlabot. Ļoti liela ietekme ir pašiem pedagogiem un izglītības iestāžu direktoriem,” tā I. Šuplinska.

 

Artūrs Dulbe,
Sabiedrisko attiecību speciālists


Komentēt var tikai autorizētie lietotāji!

Komentāri


    Citas ziņas