Ceturtdiena, 17. Augusts, 2017. Oļegs, Vineta
Sazinies ar mums 80003939

Jaunas mācību metodes Griķu pamatskolā


Jaunas mācību metodes Griķu pamatskolā2015.08.26 Komentāri (0) Jaunas mācību metodes Griķu pamatskolā

Šis būs otrais  mācību gads Griķu pamatskolā, kad mācību procesā tiks izmantotas Montesori pedagoģijas metodes un pamatprincipi.

Kas ir Montesori pedagoģijas pamatprincipi?

–uztvert bērnu kā personību un pilnvērtīgu cilvēku;

–dot bērnam iespēju sekot savām paša mācīšanās spējām;

–palīdzēt bērniem pārvarēt grūtības nevis no tām izvairīties.

Pēc Bauskas novada izglītības iestāžu apsekošanas komisijas ierosinājuma „Bauskas Novada Vēstis” devās ciemos uz Griķu pamatskolu. Šī ir vienīgā mācību iestāde mūsu novadā, kurā ir uzsākta Montessori pedagoģijas metožu izmantošana mācību procesā.

Montesori pedagoģija ir reformpedagoģijas virziens, kurā uzmanība tiek vērsta uz bērnu un kurā tiek ņemtas vērā bērna vajadzības.

„Pasaulē šis pedagoģijas virziens zināms jau teju simts gadus, bet mēs savā skolā un pirmsskolas izglītības struktūrvienībās – „Mūsa” un „Dzirnaviņas” – esam pašā ceļa sākumā,” stāsta mācību iestādes direktore Daiga Vīlipa. Pozitīva lēmuma pieņemšanā par netradicionālās mācību metodes izmantošanu liels nopelns ir Latvijā pazīstamajam ārstam neirologam (arī strādā ar Montesori pedagoģijas metodēm) Valdim Folkmanim, kurš mūs iedrošināja, jo ar lielās pieredzes bagāžu uzreiz saskatīja, ka šeit ir labvēlīga vide Montesori metožu ieviešanai.

Īpašās mācību metodes apguvei daudz ir jāmācās arī skolotājām.

 „Pagājušā mācību gadā ar direktori uzsākām mācības Rīgā biedrībā “Montessori bērnu māja”. Ar gūtajām zināšanām un praktikumiem iepazīstinām kolēģus. Prieks par viņu atsaucību un ieinteresētību. Daudz strādājām pie materiālu izveides, jo darbojoties ar bērniem pēc Montessori pedagoģijas principiem, ir nepieciešams plašs palīglīdzekļu klāsts, kuru veido no papīra, koka, plastikāta,” saka sākumskolas pedagoģe Iveta Neidere. „Bērni mācās caur sajūtām. Veic interesantus uzdevumus, paši pēta, salīdzina, veic pašpārbaudi,” skaidro D.Vīlipa.

Sarunā labprāt iesaistās arī latviešu valodas skolotāja Edīte Birkvalde un sākumskolas skolotāja Madara Priede. „Bērns dodas caur vienkāršo uz sarežģīto, līdzdarbošanās notiek nepiespiesti un ar interesi. Daudziem pat neliekas, ka viņi apgūst mācību vielu. Mācību programmai atbilstīgās spēles – tas ir interesanti un aizraujoši,” stāsta E.Birkvalde. Arī citu mācību priekšmetu pedagogi labprāt izmanto šīs metodes, kā piemēram, dabaszinībās un angļu valodā.

„Pāru un grupu darbā bērni viens otram palīdz. Protams, ka no skolotāja tas prasa vairāk laika, lai sagatavotos stundai, bet rezultāti ir ļoti labi,” saka M.Priede.

Jaunais mācību gads jau klauvē pie durvīm. Skola saposta un gaida bērnus. Par SAVU skolu Griķu pamatskolu šogad sauks ap simts audzēkņu.

„Protams, ka arī mūsu skolā svarīgs ir katrs bērns, kas pie mums mācās. Nereti arī vecāki no Bauskas izvēlas savu bērnu laist mūsu skolā. Tāpat nelielā attāluma dēļ labprāt gaidām arī pirmsskolas audzēkņus. Brīvas vietas ir,” skaidro D.Vīlipa.

Griķu pamatskola ir arī Eko skola – skola ar savu raksturu un īpašu zaļas domāšanas noskaņu. Te bērni uz palodzēm izaudzē stādus skolas puķu dobēm, kopj apkārtni un katru pavasari gaida stārķus ierodamies. Stārķu ģimete mājo uz skursteņa, kas atrodas skolas teritorijā. Tā ir kā svētība mazajai lauku skolai.

Andra Matuļenko, sabiedrisko attiecību speciāliste.


Komentēt var tikai autorizētie lietotāji!

Komentāri


    Citas ziņas