Svētdiena, 19. Novembris, 2017. Betija, Elizabete, Liza, Līze
Sazinies ar mums 80003939

Bauskas Valsts ģimnāzijā debatē četru valstu pārstāvji


Bauskas Valsts ģimnāzijā debatē četru valstu pārstāvji  2016.04.12 Komentāri (0) Bauskas Valsts ģimnāzijā debatē četru valstu pārstāvji

Bauskas Valsts ģimnāzijā visu nedēļu, no 11. līdz 15. aprīlim, strādā skolēni un pedagogi no Grieķijas, Spānijas, Ungārijas un Latvijas.

16 skolēni un 9 pedagogi no ārzemēm kopā ar Bauskas Valsts ģimnāzijas audzēkņiem un mācībspēku īsteno Erasmus+ projektu “Diskusija. Debate. Attīstība”. Jauniešu vidējais vecums ir 15-19 gadi. Bauskas Valsts ģimnāziju projektā pārstāv 8.-12.klašu skolēni, kuri pie skolotājas Daigas Telneres apgūst prasmi debatēt. Šī ir projekta otrā tikšanās reize. Februārī pieci skolēni un skolotājas Daiga Telnere un Līga Elmane iesaistījās projekta pirmajās aktivitātēs Vigo pilsētā Spānijā.

Šonedēļ ģimnāzijā rit starptautiskas debates tādās tēmās kā militārie konflikti ir/nav risinājums valstu attiecībām un literatūrā kā mākslā ir/nav pieļaujami vulgārismi. Iepriekš projekta dalībnieki debatēs internetā iztirzāja - būtu vai nebūtu krimināli jāsoda par reliģiski nievājošiem izteikumiem?

Debašu pulciņa vadītāja Daiga Telnere stāsta, ka ģimnāzisti debatēt angliski sākuši tikai šajā mācību gadā. “Man ir ļoti labi skolēni. Viņiem tas grūtības nesagādā. Debates angļu valodā – tas ir izaicinājums man,” piebilst pedagoģe. Pirmajā debašu turnīrā, kas aizritēja angļu valodā, ģimnāzisti nacionālā līmenī izcīnīja 6.vietu 30 komandu konkurencē. 

Šī projekta mērķis ir izveidot metodisko materiālu, kas palīdzēs debates izmantot kā mācīšanās metodi dažādu priekšmetu mācību stundās, piemēram, literatūrā, vēsturē, politikā un citos, stāsta projekta koordinatore Latvijā, skolotāja Egita Atslēga. Projekta noslēgumā plānots izveidot mācību stundu plānus, idejas, kā izmantot debates ikdienas darbā.

Projekta vadošais partneris ir Ungārija. Projekta galvenā koordinatore Džudita Gera pārstāv izglītības iestādi, kas strādā pēc Valdorfa pedagoģijas principiem. Tā uzskatāma par inovatīvu skolu, jo neizmanto ierastās mācīšanas metodes un vērtēšanas sistēmu. Dž.Gera stāsta, ka ierosmes šādam projektam radušās, jo skolā nav debašu pulciņa, bet bija dzirdēts par tā pozitīvo ietekmi uz jauniešu attīstību. “Debates palīdz bērniem konstruktīvi domāt, māca dzīvot demokrātiski, toleranci pret atšķirīgo, attīsta lasītprasmes un spēju analizēt,” ieguvumus uzskaita projekta koordinatore.

Viņa stāsta, ka Spānijā debates risinājās par bioloģijas tēmām, Latvijā – par vēstures, Grieķijā plānots debatēt par tehnoloģiju tēmām, savukārt noslēgumā Ungārijā – par politiku.  

Latvijā ārzemju skolēni un pedagogi ne tikai strādās ģimnāzijā, bet arī iepazīsies ar Rīgu, Rundāli, Bausku. Paredzēts, ka pedagogi šo nedēļu uzturēsies viesnīcā, bet ārzemju skolēni nakšņo pie saviem līdzaudžiem viņu ģimenēs Bauskā.

Zane Gorškova
sabiedrisko attiecību speciāliste


Komentēt var tikai autorizētie lietotāji!

Komentāri


    Citas ziņas