Svētdiena, 23. Jūlijs, 2017. Magda, Magdalēna, Magone, Mērija
Sazinies ar mums 80003939

Atklās rekonstruēto Mūsas tiltu.


Atklās rekonstruēto Mūsas tiltu.2014.11.11 Komentāri (0) Atklās rekonstruēto Mūsas tiltu.

2014.gada 11.novembrī plkst.15:00 stāvlaukumā pie Bauskas pils notiks svinīgs pasākums, kurā, klātesot pašvaldības amatpersonām un atbildīgajiem darbiniekiem, būvdarbu procesā iesaistītajiem uzņēmējiem un darbu veicējiem, un par būvniecības procesa kontroli atbildīgo iestāžu pārstāvjiem, tiks atklāts rekonstruētais Mūsas tilts.  

Pasākuma laikā skanēs uzrunas un pateicības vārdi, tiks griezta simboliskā tilta atklāšanas lente, par muzikālo noskaņu gādās PO Bauska. Pēc tilta atklāšanas lūgtie pasākuma viesi pulcēsies Bauskas pilī, kur saviesīgās sarunās pie būvnieku klāta uzkodu galda, atcerēsies divus gadus ilgā tilta rekonstrukcijas procesa veiksmes un atrisinātās grūtības.
 
Projekta „Tranzītielu sakārtošana Bauskā”(Nr.3DP/3.2.1.2.0./12/APIA/SM/020), īstenošanas process tika aizsākts 2012.gada

pavasarī. Šajā laikā, rodot risinājumus ikvienai situācijai, paveikts daudz - izbūvēts rotācijas aplis pie tilta pieejas – Uzvaras ielas un Brīvības bulvāra krustojumā, izveidota papildus josla kreisajam pagriezienam uz Pilskalna ielu, izbūvēts trīs laidumu tērauda – dzelzsbetona siju tilts, uzstādīti 29 gaismekļi, zem ielas brauktuves pārcelti elektroapgādes, vājstrāvas, ūdensapgādes un gāzes tīkla elementi, izbūvēta jauna lietus ūdens kanalizācijas sistēma 94 metru garumā, uzstādīti 59 jauni ceļa zīmju balsti ar 83 jaunām ceļazīmēm, izbūvēts apvienots gājēju un velosipēdu celiņš 385 metru garumā, uzstādītas gājēju ietvju drošības metāla barjeras, izveidotas apgaismotas reljefa gājēju pārejas pirms brauktuvju šķērsošanas vietām kā arī labiekārtota pieguļošā infrastruktūra.

 
Vecajam tiltam  brauktuves izmēri  bija  7m (brauktuve)+2x1,4 m (gājēju ietves), kopējais tilta platums bija 10,75 m. Tilta brauktuve no ietvēm tika norobežota ar atvairblokiem, ar augstumu 35 cm. Jaunais tilts gājējiem un braucējiem ir daudz drošāks, tā izmēri ir būtiski palielinājušies. Brauktuves platums ir 9m, gājēju ietves 2m vienā un 2,5 m otrā brauktuves pusē. Kopējais tilta platums ir 15 m. Satiksmes dalībnieku drošību uzlabo gan margas, gan aizsargbarjeras. Tilts ir uzbūvēts  platāks nekā ielu platums to pieejās. 

Mūsas tilta rekonstrukcijas tehnisko projektu 2008.gadā pēc AS Latvijas Valsts ceļi pasūtījuma veica SIA „Projekts 3”. 2007.gadā sertificēti speciālisti apsekoja tilta tehnisko stāvokli un konstatēja, ka ievērojami bojājumi ir gan tilta konstrukcijā, gan brauktuves asfaltbetona segumā. Kopējais tilta stāvoklis tika raksturots kā neapmierinošs, bet atsevišķās pozīcijās pat kā avārijas stāvoklī esošs. AS „Latvijas Valsts ceļi” 2011.gada decembrī atkārtoti veica vizuālo apsekošanu un secināja, ka gan Uzvaras ielas nerekonstruētā posma asfaltbetona segumam, gan tilta brauktuves asfaltbetona segumam ir nepieciešama rekonstrukcija. Tiltu inženieri, kas izstrādājuši tilta tehnisko projektu, prognozēja, ka sākot ar 2015.gadu būtu nepieciešams ieviest tilta masas ierobežojumus, tas nozīmētu, ka to varētu slēgt lielgabarīta transporta līdzekļu satiksmei. 

Ņemot vērā visus šos faktorus un apzinoties tilta nozīmību Bauskas novada infrastruktūras sistēmā, kā arī to, ka projekta ieviešana ir viens no daudzajiem priekšnoteikumiem vietējo ekonomisko procesu attīstībā, lai Bauskas novads veidotos par ilgtspējīgu un iedzīvotājiem pievilcīgu dzīves vidi. Bauskas novada pašvaldība pieņēma lēmumu ieguldīt līdzekļus tilta sakārtošanā un 2012.gada 16.janvārī Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” 3.2.1.2. apakšaktivitātes „Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās” ietvaros izsludinātajā trešajā atklātajā projektu konkursā izvērtēšanai tika iesniegt projekts „Tranzītielu sakārtošana Bauskā”. Kopumā konkursā tika iesniegti 33 projekti. 2012.gada 23.aprīlī Bauskas novada pašvaldībā tika saņemts Satiksmes ministrijas 2012.gada 16.aprīļa lēmums par projekta „Tranzītielu sakārtošana Bauskā” apstiprināšanu. Finansējums no fonda līdzekļiem tika piešķirts vien 6 projektiem, tādēļ īpaši liels bija prieks, ka Bauskas novada iesniegtais projekts ir to vidū.
 
Projekta plānotās kopējās izmaksas bija EUR 4 947 588,80, no šīs summas ERAF finansējums EUR 3 367 934,23, Valsts budžeta dotācija EUR 105 394, 32, savukārt EUR 1 210 863,71 ir Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums. Faktiskās projekta īstenošanas izmaksas tiks precizētas pēc pēdējo maksājumu veikšanas un noslēguma pārskata sagatavošanas. Bauskas novada pašvaldības aizņēmums Valsts kasē  ir noslēgts uz 30 gadiem,  pašvaldības saistības ir  1,2 miljoni eiro uz 30 gadiem ar  procentu likmi  zem 1 % gadā. 

Ļoti veiksmīga šajā projektā bija darbu veikšanai piesaistīto uzņēmēju izvēle, ko, vērojot būvniecības procesu, pozitīvi novērtēja ne vien pašvaldības atbildīgie darbinieki, bet arī iedzīvotāji. Tehnisko projektu izstrādāja un aktualizēja, un autoruzraudzību veica SIA
Projekts 3”, būvuzņēmējs - SIA Tilts”, būvuzraudzību nodrošināja SIA Firma L4” sadarbībā ar Jāni Grūbertu, arheoloģisko uzraudzību Jānis Grūbe, slodzes pārbaudi kā pagaidu, tā jaunajam tiltam veica SIA Inženierbūve.” Kā norāda projekta vadītāja Guna Purene, sadarbība ar visiem projekta īstenošanā iesaistītajiem uzņēmumiem bija ļoti veiksmīga. Būvuzņēmēji, projektētāji, būvuzraugi bija pretimnākoši, atsaucīgi, ievēroja laika grafikus, kas projektu īstenošanā ir ļoti būtisks faktors. Esam patiesi apmierināti ar sasniegto rezultātu,” stāsta projekta vadītāja. 

Jau aizmirsusies neapmierinātība par tilta rajonā traucēto satiksmes kustību, kā rezultātā nereti veidojās pat ļoti plaši 
satiksmes sastrēgumi. Pašvaldība saņēma pārmetumus, un speciālisti atkal un atkal aicināja iedzīvotājus būt iecietīgiem 

un saprotošiem, jo tik plaši būvniecības darbi uz „dzīvas” pilsētas ielas nevar notikt, neradot traucējumus satiksmes kustībai. Šodien mēs redzam paveikto un saprotam, ka iedzīvotājiem un pilsētas viesiem neērtais būvniecības process, ir noslēdzies, sniedzot cerēto gandarījumu. 

Saprotot, ka nekad nebūs tā, ka visi ar rezultātu būs apmierināti, pašvaldības darbinieki tomēr ļoti priecājas par daudzajām labajām atsauksmēm un pateicības vārdiem, kurus no iedzīvotājiem saņem šodien. 

Bauskas novada pašvaldība aicina iedzīvotājus uz tilta atklāšanas pasākumu, lai kopā priecātos par vēl viena pilsētai un novadam ļoti nozīmīga objekta sakārtošanu.

Uzziņai

Mūsas tilts uzbūvēts 1887. - 1888.gadā. Būvniecībā izmantoti uz dabiskās grunts pamatnes izbūvētie betona - mūra balsti. Uz mūra balstiem atradās koka pārsedze un braucamā daļa.
Kā Pirmā, tā Otrā pasaules kara laikā tilts tika daļēji nopostīts.  
Pirms tagadējās rekonstrukcijas esošais tilts pēdējo reizi tika atjaunots 1959.gadā
Tilta garums ir 135 m.


 

Ieva Šomina, 
sabiedrisko attiecību speciāliste


Komentēt var tikai autorizētie lietotāji!

Komentāri


    Citas ziņas